TR EN

MİKRODENETLEYİCİLER PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ETP253 MİKRODENETLEYİCİLER 3 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. SADDAM HEYDAROV
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders öğrencilere; gömülü sistemlerin tasarım yöntemlerini, tasarım ölçütlerini, mikrodenetleyicilerin mimari farklılıklarını kavrar ve çevre birimlerini programlamak ve yönetmek yeterliklerini kazandırır.
Contents of the Course Unit: Mikroişlemci ve mikrodenetleyici kavramları, 4-bit, 8-bit, 32-bit mikrodenetleyiciler, mikrodenetleyiciler için geliştirme ortamları ve dilleri, mikrodenetleyici üreticileri, teknolojik eğilimler ve gelişmeler. Mikrodenetleyici mimarileri (Harvard, ARM, RISC, CISC, DSP vb.) mimariler arasındaki farklar, kullanım alanları, geliştirme araçları üstünlük ve zayıflıkları. Mikrodenetleyici geliştirme ortamı tanıtımı, proje oluşturma ve assembly dili ile kod yazma, program derleme benzetime tabi tutma. Sistemi bir benzetim ortamında çizme, sistemin program kodunu yükleme, sistemi benzetime tabi tutma. Program geliştirme ve sistem benzetimi basamaklarında ortaya çıkan hataları bulma ve düzeltme yöntemleri, analiz yöntemleri.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Mikrodenetleyici sistem tasarım yöntem ve ölçütlerini birbiri ile ilişkilendirerek tanımlar.
Mikrodenetleyici mimarileri arasındaki farkları karşılaştırarak tanımlar.
Assembly dilinde ilgili donanım düzenine göre programı gerçekleştirir.
Mikrodenetleyicileri bir programlama dili ile benzetime tabi tutumunu gerçekleştirir.
Tasarlanan sistemi çevre birimleri ile birlikte benzetime tabi tutumunu gerçekleştirir.
Sistemin benzetim ortamlarında hata ayıklamasını ve analizini gerçekleştirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Yazılı Kaynaklar Mikroişlemci ve mikrodenetleyici kavramları, 4-bit, 8-bit, 32-bit mikrodenetleyiciler, mikrodenetleyiciler için geliştirme ortamları ve dilleri, mikrodenetleyici üreticileri, teknolojik eğilimler ve gelişmeler. Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
2 Yazılı Kaynaklar Mikrodenetleyici Mimarileri, Programlama dilleri, Temel çalışma devreleri, Resetleme Teknikleri, Güç kaynakları, Elektronik Devre halinde tasarımı Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
3 Yazılı Kaynaklar Mikrodenetleyici bloklarının tanıtılması, Mikrodenetleyici I/O birimleri Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
4 Yazılı Kaynaklar Mikrodenetleyicilerde PWM sinyal üretimi, Motor kontrol örneği Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
5 Yazılı Kaynaklar ADC ve DAC yapılarının tanıtılması, Mikrodenetleyici ile analog voltaj okuma örneği Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
6 Yazılı Kaynaklar LED, Buton, Role Uygulamaları, LCD kullanımı Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
7 Yazılı Kaynaklar Mikrodenetleyici UART biriminin tanıtılması Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı Kaynaklar Mikrodenetleyicilerde I2C ve SPI haberleşme yapıları Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
10 Yazılı Kaynaklar Mikrodenetleyicilerde I2S haberleşme yapısı ve RS485, RS232 ve kablosuz haberleşme yapılarının tanıtılması Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
11 Yazılı Kaynaklar Mikrodenetleyici ile sıcaklık ve ışık sensörü kullanımı ve uygulamalar Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
12 Yazılı Kaynaklar Mikrodenetleyici ile Mesafe ölçümü uygulaması (HC-SR04 vb) Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
13 Yazılı Kaynaklar Mikrodenetleyici ve sensörler ile örnek proje uygulamaları ve simulasyonu Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
14 Yazılı Kaynaklar Dönem sonu projelerinin sunumu Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
15 Yazılı Kaynaklar Dönem sonu projelerinin sunumu Anlatım , Sunum, Uygulama, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

MİKRODENETLEYİCİLER VE PROGRAMLAMA - Dr. Koray ÖZSOY, Dr. Bekir AKSOY, Seyit Ahmet İNAN

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
2
2
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prone to work in interdisciplinary teams.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
3
2
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
3
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
5
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
2
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
4
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
4
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 152
Total Workload of the Course Unit 152
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0