Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MKT253 | MAKİNE ELEMANLARI | 3 | 3 | 3 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA TEMÜR |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Teknik anlamda makinelerin tanımı ve günlük hayattaki öneminin anlaşılması, makine elemanlarının fonksiyonlarına ve teknik isteklere göre sınıflandırılması, herhangi bir makinenin tasarım sürecinde uygun malzeme seçimi, konstrüksiyon aşamasında uygulanması gereken temel statik ve mukavemet hesaplama bilgilerini kavrayabilme ve makine elemanlarının tasarımına yönelik gerekli altyapının oluşturulması dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Genel Esaslar ve Tanımlar, Standartlar, Genel Malzeme ve Mukavemet Bilgisi, Makine Elemanlarının Sınıflandırılması, Tolerans ve Geçmeler, Makine Elemanlarının Sınıflandırılması, Tolerans ve Geçmeler, Statik Tasarım Kriterleri, Gerilme Konsantrasyonu, Emniyet Katsayısı, Atalet Momenti Hesabı, Sünek ve Gevrek Malzemeler İçin Dayanım Hesabı, Gerilmeler Altında Yorulma Tasarım Kriterleri konularını kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Makine ve makine elemanlarını tanır ve özelliklerine göre tanımlar. |
Makine elemanları ile ilgili standartlar hakkında bilgi edinir. |
Makine elemanlarını fonksiyonlarına ve teknik isteklere göre sınıflandırabilir. |
Makine elemanı için uygun malzeme seçimini yapar. |
Makine elemanlarının görevlerini bilir. |
Makine elemanlarının gerilme analizi problemlerinin çözümü ile ilgili mukavemet hesaplarını yapabilecek yeterliliği kazanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Genel Esaslar ve Tanımlar, Standartlar, Genel Malzeme ve Mukavemet Bilgisi | Anlatım |
2 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Makine Elemanlarının Sınıflandırılması, Tolerans ve Geçmeler | Anlatım |
3 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Kaynak Bağlantıları | Anlatım |
4 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Kaynak Bağlantıları | Anlatım |
5 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Yapıştırma ve Lehim Bağlantıları | Anlatım |
6 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülemeyen Bağlantı Elemanları: Perçin Bağlantıları | Anlatım |
7 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Cıvata Bağlantıları | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Cıvata-Somun Bağlantıları Enerji Biriktiren Elemanlar: Yaylar | Anlatım |
10 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Mil-Göbek Bağlantıları, Kamalar (Atalet Momenti Hesabı) | Anlatım |
11 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Çözülebilen Bağlantı Elemanları: Mil-Göbek Bağlantıları, Kamalar (Atalet Momenti Hesabı) | Anlatım |
12 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Destekleme ve Taşıma Elemanları: Miller ve Akslar | Anlatım |
13 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Destekleme ve Taşıma Elemanları: Miller ve Akslar | Anlatım |
14 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Kaymalı Yataklar ve Rulmanlı Yataklar | Anlatım |
15 | Ders notları ve belirtilen kaynak kitaplardan ilgili konuların okunması ve gerekli notların alınması | Kaymalı Yataklar ve Rulmanlı Yataklar | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kurbanoğlu C., Makine Elemanları Teori, Konstrüksiyon ve Problemler, Nobel Akademik Yayıncılık, 5. Baskı, 2020. |
Babalık F., Çavdar K., Makine Bilimi ve Elemanları, Dora Yayıncılık, 6. Baskı, 2020. |
Babalık F.,Çavdar K., Makina Elemanları ve Konstrüksiyon Örnekleri, Dora Yayıncılık, 8. Baskı, 2015. |
Babalık F.,Çavdar K., Gerger N., Karpat F., Kıraç N., Makina Elemanları Çözümlü Problem Kitabı, Dora Yayıncılık, 4. Baskı, 2015. |
Bakşiyev İ., Selçuk B., Makina Elemanları Problemleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2. Basım, 2017. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
|
4 | |||||
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
4 | |||||
2 |
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
|
3 | |||||
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
4 | |||||
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
4 | |||||
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
3 | |||||
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
|
2 | |||||
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 79 |
Total Workload of the Course Unit | 79 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |