Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BGT154 | WEB TASARIMI VE PROGRAMLAMA | 2 | 2 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı öğrenciye web tasarımın temelleri hakkında kapsamlı bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. |
Contents of the Course Unit: | HTML ve CSS. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Internet ve web mimarisi ile ilgili genel bilgi sahibi olur. |
Web tasarımının temel ilke ve kurallarına hakim olur. |
Bir Web Tasarımı editörü kullanır. |
Html ve Css etiketlerini bilir. |
Ders kapsamında öğrendikleri ile HTML formları oluşturur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Web Tasarımının Temel İlkeleri, İnternet ve Web Sitesi ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Uygulama |
2 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'e Giriş; HTML, HEAD, BODY Etiketleri (Head ve Body İçerisinde Yer Alan Temel HTML Etiketleri) | Anlatım, Uygulama |
3 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Bağlantı (Köprü) Oluşturma – Linkler | Anlatım, Uygulama |
4 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Listeler | Anlatım, Uygulama |
5 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Tablolar | Anlatım, Uygulama |
6 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Özel Karakterler ve Görsel, Ses, Video Ekleme | Anlatım, Uygulama |
7 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Frame'ler (Çerçeveler) ve Formlar | Anlatım, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS’e Giriş, CSS Yazım Kuralları, CSS Sözdizimi | Anlatım, Uygulama |
10 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Seçiciler, Seçici Türleri, CSS Kodlarını Ekleme Yöntemleri | Anlatım, Uygulama |
11 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Renkleri, CSS Arkaplan Özellikleri | Anlatım, Uygulama |
12 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Kenarlıkları, CSS Kenar Boşlukları, CSS Dolgusu, CSS Yüksekliği / Genişliği | Anlatım, Uygulama |
13 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Kutu Modeli, CSS Anahattı, CSS Metni | Anlatım, Uygulama |
14 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Yazı Tipleri, CSS Bağlantıları | Anlatım, Uygulama |
15 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Yazı Tipleri, CSS Bağlantıları | Anlatım, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
https://www.w3schools.com/ |
Gelişken, U. (2024). Web Tasarımı ve Web Programlama - A’dan Z’ye Yeni Nesil Tekniklerle. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the necessary terms and information in the computer field.
|
4 | |||||
2 |
Gains knowledge of the concept of information security.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to learn the necessary concepts in the computer field.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, define, formulate and solve complex Information Security problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design a complex computer-based system, process, security to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply modern design methods.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for examining Information Security problems
|
2 | |||||
2 |
Ability to work effectively within the discipline of Information Security and in multi-disciplinary teams; individual study skills
|
4 | |||||
3 |
Professional and ethical responsibility awareness
|
5 | |||||
4 |
Knowledge of project management and business practices such as risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation and sustainable development
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Information Security applications
|
4 | |||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing, foreign language knowledge
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Information about the effects of Information Security practices on health, environment and security in universal and social dimensions and the problems of the age; Awareness of the legal consequences of Information Security solutions
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 2 | 1 | 2 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 72 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |