| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| BGT154 | WEB TASARIMI VE PROGRAMLAMA | 2 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYSUN YILMAZ KIZILBOĞA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı öğrenciye web tasarımın temelleri hakkında kapsamlı bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. |
| İçerik: | HTML ve CSS. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Internet ve web mimarisi ile ilgili genel bilgi sahibi olur. |
| Web tasarımının temel ilke ve kurallarına hakim olur. |
| Bir Web Tasarımı editörü kullanır. |
| Html ve Css etiketlerini bilir. |
| Ders kapsamında öğrendikleri ile HTML formları oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Web Tasarımının Temel İlkeleri, İnternet ve Web Sitesi ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Uygulama |
| 2 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'e Giriş; HTML, HEAD, BODY Etiketleri (Head ve Body İçerisinde Yer Alan Temel HTML Etiketleri) | Anlatım, Uygulama |
| 3 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Bağlantı (Köprü) Oluşturma – Linkler | Anlatım, Uygulama |
| 4 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Listeler | Anlatım, Uygulama |
| 5 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Tablolar | Anlatım, Uygulama |
| 6 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Özel Karakterler ve Görsel, Ses, Video Ekleme | Anlatım, Uygulama |
| 7 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | HTML'de Frame'ler (Çerçeveler) ve Formlar | Anlatım, Uygulama |
| 8 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS’e Giriş, CSS Yazım Kuralları, CSS Sözdizimi | Anlatım, Uygulama |
| 9 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Seçiciler, Seçici Türleri, CSS Kodlarını Ekleme Yöntemleri | Anlatım, Uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Renkleri, CSS Arkaplan Özellikleri | Anlatım, Uygulama |
| 12 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Kenarlıkları, CSS Kenar Boşlukları, CSS Dolgusu, CSS Yüksekliği / Genişliği | Anlatım, Uygulama |
| 13 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Kutu Modeli, CSS Anahattı, CSS Metni | Anlatım, Uygulama |
| 14 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Yazı Tipleri, CSS Bağlantıları | Anlatım, Uygulama |
| 15 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | CSS Yazı Tipleri, CSS Bağlantıları | Anlatım, Uygulama |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| https://www.w3schools.com/ |
| Gelişken, U. (2024). Web Tasarımı ve Web Programlama - A’dan Z’ye Yeni Nesil Tekniklerle. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
4 | |||||
| 2 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Karmaşık Bilgi Güvenliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, güvenliği gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bilgi Güvenliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
2 | |||||
| 2 |
Bilgi Güvenliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
4 | |||||
| 3 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
5 | |||||
| 4 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bilgi Güvenliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
|
4 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, yabancı dil bilgisi
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bilgi Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgi Güvenliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 2 | 1 | 2 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 72 | 0 | 127 |
| Genel Toplam | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |