Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
VTK254 |
WEB TASARIMI SATIŞ VE PAZARLAMA |
4 |
2 |
2 |
7 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Instructor(s) of the Course Unit |
Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Öğrencilerin dijital teknolojinin bir getirisi olarak pazarlama alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmeleri ve bu yaklaşımların temel stratejik bilgileriyle donatılmaları amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Bu ders; pazarlama, dijitalleşme, dijital pazarlama, dijital pazarlama karması unsurları, web sitesi ve pazarlama, sosyal medya pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru pazarlaması, içerik pazarlaması, mobil pazarlama, influencer pazarlaması, viral pazarlama, dijital halkla ilişkiler, dijital reklam, hikaye anlatıcılığı ve transmedya konu başlıklarını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Dijital ortamlarda kullanılan pazarlama yaklaşımlarını açıklar. |
Sosyal medya pazarlamasını tanımlar. |
Dijital ortamlarda halkla ilişkiler ve reklam çalışmalarına örneklendirir. |
Dijital pazarlamada önemli hususları sıralar. |
Yeni pazarlama teknolojilerini anlatır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Literatür okuma |
Pazarlamaya Genel Bakış |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Literatür okuma |
Dijital Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Literatür okuma |
Dijital Pazarlama Karması Unsurları |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Literatür okuma |
Web Sitesi ve Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Literatür okuma |
Sosyal Medya Pazarlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Literatür okuma |
E-Posta Pazarlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür okuma |
Arama Motoru Pazarlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Literatür okuma |
İçerik Pazarlaması, Mobil Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Literatür okuma |
Influencer Pazarlaması, Viral Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Literatür okuma |
Dijital Halkla İlişkiler |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Literatür okuma |
Dijital Reklamcılık |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Literatür okuma |
Hikaye Anlatıcılığı ve Transmedya |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Bil,E. ve Özdemir, E. (2021). Stratejik Dijital Pazarlama, İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Kotler, P. (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist Yayınları. |
Kırcova, İ. (2012). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Tuna, M. F. (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi. Gaziantep: Özgür Yayınları. |
Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have a command of the concepts commonly used in web design.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Knows different methods of preparing a website.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can run web sites integrated with database management systems.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience.
Can ensure basic security of websites.
|
|
|
|
|
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Total Workload of the Course Unit |
0 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
0 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
0,0 |
|