TR EN

WEB TASARIMI SATIŞ VE PAZARLAMA PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
VTK254 WEB TASARIMI SATIŞ VE PAZARLAMA 4 2 2 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilerin dijital teknolojinin bir getirisi olarak pazarlama alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmeleri ve bu yaklaşımların temel stratejik bilgileriyle donatılmaları amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu ders; pazarlama, dijitalleşme, dijital pazarlama, dijital pazarlama karması unsurları, web sitesi ve pazarlama, sosyal medya pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru pazarlaması, içerik pazarlaması, mobil pazarlama, influencer pazarlaması, viral pazarlama, dijital halkla ilişkiler, dijital reklam, hikaye anlatıcılığı ve transmedya konu başlıklarını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Dijital ortamlarda kullanılan pazarlama yaklaşımlarını açıklar.
Sosyal medya pazarlamasını tanımlar.
Dijital ortamlarda halkla ilişkiler ve reklam çalışmalarına örneklendirir.
Dijital pazarlamada önemli hususları sıralar.
Yeni pazarlama teknolojilerini anlatır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür okuma Pazarlamaya Genel Bakış Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür okuma Dijital Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür okuma Dijital Pazarlama Karması Unsurları Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür okuma Web Sitesi ve Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
5 Literatür okuma Sosyal Medya Pazarlaması Anlatım, Soru-Cevap
6 Literatür okuma E-Posta Pazarlaması Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Arama Motoru Pazarlaması Anlatım, Soru-Cevap
10 Literatür okuma İçerik Pazarlaması, Mobil Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
11 Literatür okuma Influencer Pazarlaması, Viral Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
12 Literatür okuma Dijital Halkla İlişkiler Anlatım, Soru-Cevap
13 Literatür okuma Dijital Reklamcılık Anlatım, Soru-Cevap
14 Literatür okuma Hikaye Anlatıcılığı ve Transmedya Anlatım, Soru-Cevap
15 Literatür okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Bil,E. ve Özdemir, E. (2021). Stratejik Dijital Pazarlama, İstanbul: Beta Basım Yayım.
Kotler, P. (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist Yayınları.
Kırcova, İ. (2012). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Tuna, M. F. (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi. Gaziantep: Özgür Yayınları.
Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have a command of the concepts commonly used in web design.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Knows different methods of preparing a website.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can run web sites integrated with database management systems.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience. Can ensure basic security of websites.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Total Workload of the Course Unit 0
Workload (h) / 25.5 0
ECTS Credits allocated for the Course Unit 0,0