| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| VTK254 |
WEB TASARIMI SATIŞ VE PAZARLAMA |
4 |
2 |
2 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. NACİYE MACİT SEZİKLİ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Öğrencilerin dijital teknolojinin bir getirisi olarak pazarlama alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmeleri ve bu yaklaşımların temel stratejik bilgileriyle donatılmaları amaçlanmaktadır. |
| İçerik: |
Bu ders; pazarlama, dijitalleşme, dijital pazarlama, dijital pazarlama karması unsurları, web sitesi ve pazarlama, sosyal medya pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru pazarlaması, içerik pazarlaması, mobil pazarlama, influencer pazarlaması, viral pazarlama, dijital halkla ilişkiler, dijital reklam, hikaye anlatıcılığı ve transmedya konu başlıklarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Dijital ortamlarda kullanılan pazarlama yaklaşımlarını açıklar. |
| Sosyal medya pazarlamasını tanımlar. |
| Dijital ortamlarda halkla ilişkiler ve reklam çalışmalarına örneklendirir. |
| Dijital pazarlamada önemli hususları sıralar. |
| Yeni pazarlama teknolojilerini anlatır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür okuma |
Pazarlamaya Genel Bakış |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 |
Literatür okuma |
Dijital Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 |
Literatür okuma |
Dijital Pazarlama Karması Unsurları |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 |
Literatür okuma |
Web Sitesi ve Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 |
Literatür okuma |
Sosyal Medya Pazarlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 |
Literatür okuma |
E-Posta Pazarlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 |
Literatür okuma |
Arama Motoru Pazarlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 9 |
Literatür okuma |
İçerik Pazarlaması, Mobil Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür okuma |
Influencer Pazarlaması, Viral Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 |
Literatür okuma |
Dijital Halkla İlişkiler |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 |
Literatür okuma |
Dijital Reklamcılık |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 |
Literatür okuma |
Hikaye Anlatıcılığı ve Transmedya |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Web tasarımında yaygın kullanılan kavramlara hâkim olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Algoritma bilgisine sahip olarak bir web sitesinin kod kısmının planlamasını
yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Görsel tasarım ilkelerini kullanarak Web sitelerinin görsel kısmının
planlanmasını yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Web sitesi hazırlamanın farklı yöntemlerini bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Web sitelerini veritabanı yönetim sistemleri ile entegre şekilde çalıştırabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Kullanıcı deneyimleri hakkında bilgi toplayabilir. Topladığı bilgilerle hedef
kitleye uygun bir web sitesi yönetebilir.
Web sitelerinin temel güvenliğini sağlayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
14 |
4 |
56 |
| Ödev |
1 |
10 |
10 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
1 |
5 |
5 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
1 |
4 |
4 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
1 |
14 |
14 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
1 |
14 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
14 |
1 |
14 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
62 |
0 |
175 |
|
Genel Toplam |
175 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|