Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
VTK254 |
WEB TASARIMI SATIŞ VE PAZARLAMA |
4 |
2 |
2 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin dijital teknolojinin bir getirisi olarak pazarlama alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmeleri ve bu yaklaşımların temel stratejik bilgileriyle donatılmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders; pazarlama, dijitalleşme, dijital pazarlama, dijital pazarlama karması unsurları, web sitesi ve pazarlama, sosyal medya pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru pazarlaması, içerik pazarlaması, mobil pazarlama, influencer pazarlaması, viral pazarlama, dijital halkla ilişkiler, dijital reklam, hikaye anlatıcılığı ve transmedya konu başlıklarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Dijital ortamlarda kullanılan pazarlama yaklaşımlarını açıklar. |
Sosyal medya pazarlamasını tanımlar. |
Dijital ortamlarda halkla ilişkiler ve reklam çalışmalarına örneklendirir. |
Dijital pazarlamada önemli hususları sıralar. |
Yeni pazarlama teknolojilerini anlatır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür okuma |
Pazarlamaya Genel Bakış |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Literatür okuma |
Dijital Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Literatür okuma |
Dijital Pazarlama Karması Unsurları |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Literatür okuma |
Web Sitesi ve Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Literatür okuma |
Sosyal Medya Pazarlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Literatür okuma |
E-Posta Pazarlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür okuma |
Arama Motoru Pazarlaması |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Literatür okuma |
İçerik Pazarlaması, Mobil Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Literatür okuma |
Influencer Pazarlaması, Viral Pazarlama |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Literatür okuma |
Dijital Halkla İlişkiler |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Literatür okuma |
Dijital Reklamcılık |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Literatür okuma |
Hikaye Anlatıcılığı ve Transmedya |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Bil,E. ve Özdemir, E. (2021). Stratejik Dijital Pazarlama, İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Kotler, P. (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist Yayınları. |
Kırcova, İ. (2012). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Tuna, M. F. (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi. Gaziantep: Özgür Yayınları. |
Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Web tasarımında yaygın kullanılan kavramlara hâkim olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Algoritma bilgisine sahip olarak bir web sitesinin kod kısmının planlamasını
yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel tasarım ilkelerini kullanarak Web sitelerinin görsel kısmının
planlanmasını yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Web sitesi hazırlamanın farklı yöntemlerini bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Web sitelerini veritabanı yönetim sistemleri ile entegre şekilde çalıştırabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kullanıcı deneyimleri hakkında bilgi toplayabilir. Topladığı bilgilerle hedef
kitleye uygun bir web sitesi yönetebilir.
Web sitelerinin temel güvenliğini sağlayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|