TR EN

KEYBOARD TECHNIQUES IV PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MBH202 KEYBOARD TECHNIQUES IV 4 2 1 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: F klavye kullanarak 3 dakikada 90 kelimeyi hatasız olarak yazabilmek, dinlediği bir kararı yazabilmek Dakikada en az 30 kelime yazabilmek amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Zabıt Katipliği Metinleri Yazma, İcra Katipliği Metinleri Yazma, Dinleyerek Yazı Yazabilme, Görevde Yükselme Metinleri Yazma, Hatasız Yazı Yazabilme Çalışmaları ve Hız Çalışmaları konularını içerir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

F klavyede 10 parmak yazı yazar.
Yazışma kurallarını açıklar ve uygular.
3 dakikada 90'dan fazla sözcük yazar.
Duyduğu bir kararı yazar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hatasız Yazma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
2 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Yabancı Dilde Metin Yazma Uygulama- Laboratuvar Çalışması
3 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hız Arttırma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
4 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık El Yazısıyla Yazılmış Metinleri Yazma Uygulama- Laboratuvar Çalışması
5 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hatalı Metinleri Düzelterek Yazma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
6 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık 3 Dakikalık Hız Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
7 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık 5 Dakikalık Hız Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık 15-20 Dakika Süreyle Klavye Kullanabilme Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
10 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Dijital Uygulamaları Kullanarak Hızlı Yazma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
11 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Dijital Form Doldurma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
12 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Excel’de Hızlı Yazma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
13 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hızlı Yazma Yarışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
14 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hızlı Yazma Yarışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
15 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hızlı Yazma Yarışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Günal, S. (der.). (2012). Klavye öğretimi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
F Klavye ve Q Klavye, Problemli İkililer Ve Kullanım Oranları. http://zembereknlp.blogspot.com.tr/

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at law.
3
2
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to think in analytical law.
2
2
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
5
2
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
4
2
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
3
3
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
4
2
To acquired the awareness of life-long learning.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
3
2
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
3
2
The ability to institute proceedings.
4
3
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 5 50
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 108
Total Workload of the Course Unit 108
Workload (h) / 25.5 4,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0