Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BTP223 | IT SUPPORTED DESIGN | 3 | 3 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. HATİCE SARIYAR |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu ders ile öğrenciler, internet ve masaüstü yazılımlarında kullanılacak arayüzleri, animasyonlu ve statik içerikleri ve görselleri tasarlamak için tasarım ve yazılım bilgisini öğrenirler. |
Contents of the Course Unit: | Program Giriş Ayarları, Araç Paneli, Vektör Araçları, Metin Düzenleme İşlemleri, Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları, Canlı Filtreler, Katman İşlemleri, Animasyon Teknikleri Ses ve Video İşlemlerini içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Görüntü düzenleme işlemini yapar. |
Metin düzenleme ve katman işlemlerini yapar. |
WEB araçlarını hazırlar. |
Hareketli resimler yapar ve dosya aktarma işlemini yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Photoshop eğitimi hakkında genel bilgilendirme, Dersin işleyiş ve çalışma metodlarının açıklanması, Tasarımın önemi ve ilkeleri | Anlatım |
2 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Tasarımın hikayesini oluşturma ve önemini ortaya koyma, Photoshop temel çalışma kuralları; doküman açma, kullanıcı arayüzü, katmanlar ve temel araçların tanıtılması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Temel seçim araçları, hazır çizim araçları ile çalışma ve kaydetme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Renklerin psikolojik mesajları, Gestalt teorisi, Renk üretimi; renk düzenleme, renk menüleri ile çalışma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Katman çalışmaları, Dekupe, Degrade, Arka plan, Maske ve filtre çalışmaları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Fotoğrafta düzeltme, kırpma, rötuş, renk ve çözünürlük ayarlarına ilişkin çalışmalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Kalem araçları üretimi ve düzenlemeleri ile çalışma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Pattern, doku oluşturma ve düzenleme, yüzey giydirme teknikleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Yazı, şekil, fotoğraf ve vektörel malzemelerle birlikte çalışma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Hareketli görseller ve ikon oluşturma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Kompozisyon oluşturma ve düzenleme, proje çalışmaları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Kompozisyon oluşturma ve düzenleme, proje çalışmaları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Sunum, sonlandırma ve farklı formatlara dönüştürme teknikleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Genel Tekrar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Sunum dosyaları ve internet |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
5 | |||||
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
5 | |||||
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to use different operating systems.
|
2 | |||||
2 |
Self-installation performs the required software.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
2 | |||||
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 100 |
Total Workload of the Course Unit | 100 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |