Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ELP113 | BASIC ELECTRICITY AND ELECTRONICS | 1 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI SERİ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı öğrencilere analog ve dijital elektronik devreleri ve sistemleri kullanma, arızalarını giderme becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Elektronik devreler ve sistemler- Temel Elektrik - Elektronik Sistemler 1 - 2, Doğrultma ve Filtre Devreleri ve Sayısal Elektronik Giriş konularını içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Temel elektrik devre elemanlarını tanır. |
Elektronik devreleri çevre akım yöntemiyle çözer. |
Transistörlerin çalışma değerlerini hesaplar. |
npn tipi transistörleri tanır. |
pnp tipi transistörleri tanır. |
Öğrendikleri elektronik devre elemanlarını kullanarak belli bir amaca yönelik gerçek devre tasarımı yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Temel Elektrik ve Elektroniğe giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Kirchhoff kanunları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Kirchhoff gerilim kanunu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap.. |
4 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Çevre akım yöntemiyle devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Çevre akım yöntemiyle devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Kirchhoff akım kanunu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Düğüm gerilim yöntemiyle devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Düğüm gerilim yöntemiyle devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
10 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Transistörlerin yapısı ve çeşitleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
11 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Bipolar jonksiyon transistörler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
12 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Transistörlerin çalışma bölgeleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
13 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Transistör devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
14 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Transistör devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
15 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Dirençlerin seri ve paralel bağlanması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Yarcı, K. ve Öztürk, O. (2000). Temel Elektronik. Yüce Yayımları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
0 | |||||
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
0 | |||||
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to use different operating systems.
|
0 | |||||
2 |
Self-installation performs the required software.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
0 | |||||
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |