TR EN

ENTREPRENEURSHIP PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GIR202 ENTREPRENEURSHIP 4 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. BURCU DEMİR
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencileri girişimcilik ile ilgili teorik konularda bilgilendirmek, alan ile ilgili örnek olaylardan hareketle pratik bilgiler sunmak, öğrencilerin girişimcilikte yaşanan gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak amaçlanmıştır.
Contents of the Course Unit: Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar, Girişimciliğin sosyal önemi, Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve Dünyada girişimcilik ve tarihi, Yeni iş fikirleri, Risk Sermayesi ve Diğer Sermaye Bulma Yöntemleri, Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü, Başarılı Girişimcilik Öyküleri, Küçük İşletmelerin Yönetim Fonksiyonu ve Yeni Yönetim Yaklaşımları, Küçük İşletmelerin Üretim Fonksiyonu ve Üretim Teknikleri, Küçük İşletmelerin Pazarlama Yapısı, Sorunları ve Pazarlama Teknikleri, Küçük İşletmelerin İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler Fonksiyonları, Küçük İşletmelerin Finansman Yapısı, Sorunları ve Finansman Teknikleri,Bir Girişim Fikrinin Oluşturulması ve Teorik Bir Uygulama, Girişimciliğin ekonomik açıdan önemi, Toplam Kalite Yönetimi konularını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Girişimciliğin ekonomideki önemini yapabilir. (Executing) (3)
Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini açıklayabilir. (Explaining) (2)
Girişimcilik konusunun temel kavramlarını örneklendirebilir. (Exemplifying) (2)
Bir işletme kurmak için önceden yapılması gereken fizibilite çalışmasını uygulayabilirler. (Apply) (3)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak Taraması GİRİŞİM VE GİRİŞİMCİLİKLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR Anlatım
2 Kaynak Taraması GİRİŞİMCİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİMİ Anlatım
3 Kaynak Taraması GİRİŞİMCİLİĞİN ÖNEMİ VE TÜRLERİ Anlatım
4 Kaynak Taraması DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE GİRİŞİMCİLİĞİN GELECEĞİ İLE İLGİLİ ÖNERİLER Anlatım
5 Kaynak Taraması İŞLETMELERİN BİRLEŞMELERE/İŞBİRLİKLERİNE, İŞLETMELER ARASI ANLAŞMALARA GÖRE SINIFLANDIRILMASI Anlatım
6 Kaynak Taraması İŞLETMELERİN KURULUŞ SÜRECİ VE AŞAMALARI Anlatım
7 Kaynak Taraması YARATICILIK, YENİLİKÇİLİK VE İNOVASYON Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Taraması GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI I-PAZARLAMA VE ÜRETİM PLANI Anlatım
10 Kaynak Taraması GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI II-PAZARLAMA VE ÜRETİM PLANI Anlatım
11 Kaynak Taraması KOBİLER VE KOBİLERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ KOBİ'LERE DESTEK VEREN KURUMLAR-KOSGEB Anlatım
12 Kaynak Taraması GİRİŞİMCİLİKTE GÜNCEL KONULAR Anlatım
13 Kaynak Taraması AİLE ŞİRKETLERİ-UYGULAMA SUNUMLARI Anlatım
14 Kaynak Taraması UYGULAMA SUNUMLARI Anlatım
15 Kaynak Taraması FİNAL Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Osterwalder & Pigneur, (2010). İş modeli üretimi. İstanbul:Optimist yayın evi.
Kollektif. (2012). Girişimciliğin Altın Kuralları. İstanbul:Optimist
Brian Tracy Kreatif Yayınları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Secondary-level qualification has been gained to date information in their respective fields based on textbooks, supplies, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade has basic knowledge in the field.
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade has acquired in the field of basic theoretical and practical knowledge in the same area at the same level or at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
4
2
Foreign Trade has acquired basic knowledge about the area and using the skills, ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Decisions, actions and behaviors related to the field of foreign trade is the ability to use the knowledge gained.
4
2
Analyze information on foreign trade area, has the ability to interpret and evaluate.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade area as the basic level to conduct an independent study.
5
2
Foreign Trade encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems to take responsibility as a team member.
5
3
Within the framework of a project under the responsibility of employees to conduct activities for development.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade gained in the field of basic knowledge and skills to critically evaluate, to determine and meet the learning needs.
4
2
An advanced education level education in the same field or the same level to direct a profession.
4
3
To gain an awareness of lifelong learning.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade issues related to the field have the basic knowledge and skills at the level of ideas through written and verbal communication to transfer.
4
2
Foreign Trade issues related to the field of ideas and proposals for solutions to problems and with people who are experts to share.
4
3
A foreign language, at least in the general level of European Language Portfolio A2 monitor and using the information in the field of Foreign Trade to communicate with colleagues.
2
4
Foreign Trade areas as required by the European Computer Driving Licence Foundation least with computer software to use information and communication technologies.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade area related to the field of data collection, dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ​​have.
4
2
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues have sufficient awareness.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 4 40
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 7 4 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Total Workload of the Course Unit 126
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0