Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SYY244 | MARKETING MANAGEMENT IN HEALTH INSTITUTIONS | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Sağlık kurumlarında pazarlama yönetimi konusundaki temel yaklaşımları, kavramları ve tekniklerine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Sağlık hizmetlerinde pazarlama kavramı, Sağlık hizmetleri pazarlamasının özellikleri ve diğer endüstrilerinden farklılıkları, Sağlık hizmetleri pazarlamasının geçmişi ve gelişmesine etki eden faktörler, Sağlık hizmetleri pazarlamasının nedenleri, Tüketici, müşteri ve hasta kavramları, Sağlık kuruluşları ve pazarlama fonksiyonu ilişkisi, Pazarlama organizasyonu ve sağlık kurumunda pazarlama yönetiminin yeri ve rolü, Sağlık hizmetleri pazarında pazar bölümlendirme ve talep yönetimi, Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın gerçekleşmesi için şartlar, Rekabet kavramı; Ürün fiyatlandırma, dağıtım fonksiyonu ilişkisi, Dağıtım kanalı, Pazarlama faaliyet örnekleri, Tutundurma |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sağlık hizmetleri pazarlamasını tanımlar. |
Pazarlama kararlarını tanımlar. |
Modern pazarlama trendlerini inceler. |
Sağlık hizmetlerinde pazarlama stratejilerini açıklar. |
Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları analiz eder. |
Sağlık kurumlarının çevreleriyle olan ilişkilerinin düzenlenmesinde halkla ilişkiler, reklam, kişisel satış gibi tutundurma araçlarının nasıl kullanılacağını yorumlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Dersin Tanıtımı,Giriş | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve Küreselleşme Sürecinin Pazarlamaya Etkileri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Güncel Pazarlama Trendleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Pazarlama Çevresi: Makro Faktörler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Pazarlama Çevresi: Mikro Faktörler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Stratejik Pazarlama Planlaması | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Pazarlama Araştırmaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Tüketici Davranışı | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Ürün Kararları: Ürün Hayat Seyri, İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi - Konumlandırma ve Rekabetçi Stratejiler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Marka Çalışmaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Fiyatlandırma Kararları: Amaçlar ve Yöntemler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Dağıtım Kararları: Amaçlar ve Yöntemler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Tutundurma Kararları: Amaçlar ve Yöntemler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Tengilimoğlu, D. (2011) Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi |
Peter, J. P., Donnelly, James H. (2016). Pazarlama Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık |
İslamoğlu, A.H. (2011). Pazarlama Yönetimi (5. Baskı). Beta Yayınları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 149 |
Total Workload of the Course Unit | 149 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |