Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY208E | NUTRITIONAL BIOCHEMISTRY II | 4 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. EDA MERVE KURTULUŞ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Biyokimyada beslenme ile ilgili temel konular ve metabolizması, insanlarda besin ve enerji gereksinimleri, önerilen günlük besinsel harcama payları, temel enerji kaynakları (yağlar, karbohidratlar, proteinler), iyi beslenme durumunda metabolizma (karaciğerde, yağ dokusunda, iskelet kasında, beyinde), açlıkta metabolizma (karaciğerde, yağ dokusunda, iskelet kasında, beyinde), vitamin ve minerallerin biyomedikal önemi, beslenme ve koroner arter hastalığı, kanser, obezite gibi bazı hastalıklar arasındaki ilişki, beslenme bozukluklarında biyokimyasal parametrelerdeki değişiklikler bunların biribirleri ile olan ilişkilerine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Lipid sindirimi, emilimi ve metabolik yolları, nükleik asitlerin metabolizması ve önemi, su ve mineraller ve önemi, açlık ve tokluk mekanizması, sinyal iletimi, hormonların genel özellikleri, gproteinleri, tirozin kinaz temelli sinyal iletimi, hipofiz, hipotalamus, tiroid bezi, böbrek üstü bezi, pankreas ve gonad hormonları ve metabolik fonksiyonları, diğer dokulardan salınan hormonlar ve bu hormonların metabolik fonksiyonları, enzim sentezinin genetik kontrolü, enzim aktivitesinin regülasyonu, metabolizmanın enzimatik regülasyonu, metabolik yolların regülasyonu. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Hormonların ve nörotransmitterlerin sentezindeki besin maddeleri ile metabolik disfonksiyon üzerindeki etkileri ilişkilendirir. |
Enzimlerin biyolojik yaşamdaki önemini tartışır. |
Lipidlerin metabolik yollarını açıklar. |
Enzimleri sınıflandırır. |
Açlık-Tokluk metabolizmasını açıklar. |
Nükleik asitlerin metabolizmasını açıklar. |
Su ve minerallerin beslenme biyokimyasındaki önemini açıklar. |
21. YY günlük hayatında biyokimyanın önemini açıklar. |
Metabolizma bilgileri ile hastalıkların nedenleri ve etkilerini ilişkilendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Glikojen metabolizması: Glikojen yapısı ve fizyolojik önemi, glukoz homeostazı, glikojenez ve glikojenoliz, regülasyon, glikojen depo hastalıkları Anaerobik Glikoliz(Devam) | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Glikojen metabolizması: Glikojen yapısı ve fizyolojik önemi, glukoz homeostazı, glikojenez ve glikojenoliz, regülasyon, glikojen depo hastalıkları Anaerobik Glikoliz(Devam) | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Lipid Metabolizması:Lipid kimyası ve isimlendirme, sindirim, absorbsiyon, dağılım, doymuş, doymamış ve dallanmış yağ asitlerinin katabolizması, ketojenez, yağ asidi biyosentezi, regülasyon, diğer lipidlerin sentezi ve lipid depo hastalıkları Glikojenin asidik hidrolizi | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Lipid Metabolizması: izoprenoid lipidler, steroidler ve karatenoidler, Kolesterol ve sterol metabolizması ve kontrolü Glikojenin enzimatik hidrolizi | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Lipid Metabolizması: izoprenoid lipidler, steroidler ve karatenoidler, Kolesterol ve sterol metabolizması ve kontrolü | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma.Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Lipid Metabolizması: izoprenoid lipidler, steroidler ve karatenoidler, Kolesterol ve sterol metabolizması ve kontrolü | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Suda Çözünen Vitaminler | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Suda Çözünen Vitaminler | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Yağda Çözünen Vitaminler | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Yağda Çözünen Vitaminler | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Mineraller | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Hormonlar | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Alkol ve Metabolizması | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Açlık ve Tokluk metabolizması | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Harvey R., Champe P.C., (2011). Lippincotts Illustrated Reviews Biochemistry 5th edition. |
Pandey, P., & Sanjeevi, S. (Eds.). (2019). Biochemistry in nutrition. Retrieved from https://search.proquest.com. |
Rodwell, Victor W, Bender, David A, Botham, Kathleen M, Kennelly, Peter J, Weil, Anthony P. (2018). Harper's Illustrated Biochemistry |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 65 | 0 | 107 |
Total Workload of the Course Unit | 107 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |