Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
OPY244 | ORTHOTICS PRODUCTION II | 4 | 4 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Alt ekstremite ortezlerinde ve yardımcı cihazlarda tasarım, üretim ve uygulamaya ilişkin becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Yürüme analizi ve ayak ortezleri, Ayak-ayak bileği ortez uygulamaları, Diz ve kalça ortez uygulamaları, Spinal kord yaralanmasında alt ekstremite ortez uygulamaları, Stroke ve beyin yaralanması sonrası alt ekstremite ortez uygulamaları, Nöropatik ve disvasküler hastalarda ortez uygulamaları, Sporcularda alt ekstremite ortez uygulamaları, Pediatrik ortez uygulamaları, baston, koltuk değneği ve yürüteç uygulamaları, Tekerlekli sandalye uygulamaları, Engelli sporcularda yardımcı cihaz uygulamaları |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Alt ekstremite ortezlerini uygular. |
Alt ekstremite ortez uygulamalarını yapar. |
Yardımcı cihazları uygular. |
Yardımcı cihaz uygulamalarını yapar. |
Yürüme analizini açıklar. |
Engelli sporcularda yardımcı cihaz uygulamalarını açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Yürüme analizi ve ayak ortezleri | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
2 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Ayak-ayak bileği ortez uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Diz ortez uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
4 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Kalça ortezi uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
5 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Spinal kord yaralanmasında alt ekstremite ortez uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Stroke ve beyin yaralanması sonrası alt ekstremite ortez uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Nöropatik ve disvasküler hastalarda ortez uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Sporcularda alt ekstremite ortez uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
10 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Pediatrik ortez uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Pediatrik ortez uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Baston, koltuk değneği ve yürüteç uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Tekerlekli sandalye uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
14 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Engelli sporcularda yardımcı cihaz uygulamarı | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Spinal kord yaralanması sonrası rehabilitasyon için robotik cihaz uygulamaları | Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Evcik, D. (2008). Kas iskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme. Pelikan Yayıncılık. |
Pitkin, M. R. (2009). Biomechanics of lower limb prosthetics. Springer. |
Crawford, C. S. (2014). Phantom limb: Amputation, embodiment, and prosthetic technology. NYU Press. |
Seymour, R. (2002). Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal. Lippincott Williams & Wilkins. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Containing up to date information in the field of prostheses and orthoses lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All applications related to the field of O prostheses and orthoses according to the technique can
|
4 | |||||
2 |
Gained in the field of prostheses and orthoses, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently
|
4 | |||||
2 |
Prostheses and orthoses encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge acquired in the field of prostheses and orthoses and skills to critically evaluate them
|
4 | |||||
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to the field of prostheses and orthoses have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
5 | |||||
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
4 | |||||
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics
|
3 | |||||
3 |
It may work with other health care disciplines
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 102 |
Total Workload of the Course Unit | 102 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |