TR EN

COMMUNITY NUTRITIONAL ASSESSMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY347 COMMUNITY NUTRITIONAL ASSESSMENT 5 2 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. MÜNEVVER GAYE AYBEY
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Toplum beslenmesi, toplum sağlığı diyetisyeni kavramları ve bireysel ve toplumsal düzeyde ihtiyaçları belirleme, besin tüketim durumunu izleme ve değerlendirmeye ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Toplum beslenmesi, beslenme durumunu saptama yöntemleri, yetişkin, yaşlı ve çocuklarda antropometrik ölçümler, vücut bileşiminin laboratuvar yöntemleri ile saptanması, klinik bulgular, biyofizik ve biyokimyasal testler, besin tüketim araştırmaları, beslenme durumunu tarama araçlar ve diyet kalite indeksleri, bilgisayar tabanlı uygulamalar ile diyetin enerji ve besin ögesi içeriğinin hesaplanması, sağlıklı besin seçimi, ulusal ve uluslararası besin ve beslenme politikaları.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Toplum beslenmesi ve toplum sağlığı diyetisyeni kavramlarını tanımlar.
Toplumda beslenme durumunu saptama yöntemlerini kullanır ve beslenme durumunu ölçer.
Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda vücut bileşimini ölçer ve referans değerlerle karşılaştırır.
Psikososyal, klinik ve biyokimyasal testleri kullanır ve beslenme durumunu ölçer.
Besin tüketimini saptama yöntemlerini takip eder.
Besin tüketimi analiz programlarını ve yapay zeka programlarını kullanarak besin tüketimini ölçer.
Farklı diyet kayıt yöntemleri aracılığıyla besin tüketimini ölçer ve ulusal/uluslararası referanslara göre analiz eder.
Beslenme durumunu tarama testlerini keşfeder ve güvenli tarama testlerini seçer.
Diyet kalite indekslerini kullanarak beslenme durumunu ölçer.
Ulusal, hane halkı ve bireysel düzeyde besin tüketim durumunun değerlendirilmesini birbirinden ayırt eder ve yöntemlerini açıklar.
Beslenme araştırmaları için anket formu hazırlayarak elde ettiği sonuçları değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Web Tabanlı Araştırma Toplumda Beslenme Durumunun Saptanması Giriş Anlatım
2 Web Tabanlı Araştırma Toplum Beslenmesi ve Toplumda Beslenme Durumunu Saptama Yöntemleri Anlatım
3 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma Antropometrik Ölçümler (Yetişkin) Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Grup Çalışması
4 Grup Araştırması, Literatür Tarama Antropometrik Ölçümler (Çocuk) ve WHO ANTHRO Programı Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Grup Çalışması
5 Grup Araştırması Antropometrik Ölçüm Uygulamaları Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Grup Çalışması
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Psikososyal ve Klinik Değerlendirme Anlatım, Tartışma
7 Bireysel Araştırma Biyokimyasal Yöntemler Anlatım, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Besin Tüketiminin Saptanması Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Besin Tüketimi Analiz Programları ve Yapay Zeka Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Yetişkinlerde Beslenme Durumu Tarama Testleri Anlatım, Örnek Olay
12 Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması Çocuklarda Beslenme Durumu Tarama Testleri Anlatım, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Diyet Kalite İndeksleri Anlatım, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Araştırmaları ve Beslenme Durumunun Saptanması Anlatım, Tartışma
15 Bireysel Araştırma Beslenme Durumunun Saptanması Uygulamaları Anlatım, Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Baysal, A., Aksoy, M., & Besler, T. (2011). Diyet el kitabı. Hatiboğlu Yayınları.
Baysal, A., et al. (2018). Beslenme durumunun saptanması. In Diyet el kitabı (10. baskı). Hatiboğlu Yayınları.
Mahan, L. K., Raymond, J. L., & Escott-Stump, S. (2020). Krause’s food & the nutrition care process (15th ed.). Elsevier.
Pekcan, G. (2008). Beslenme durumunun saptanması. T.C. Sağlık Bakanlığı Yayınları.
T.C. Sağlık Bakanlığı. (2022). Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022 (Yayın No: 1031).
Willett, W. C. (2012). Nutritional epidemiology (3rd ed.). Oxford University Press.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 40
Ödev Değerlendirme 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 3 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 62 0 108
Total Workload of the Course Unit 108
Workload (h) / 25.5 4,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0