Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY347 | COMMUNITY NUTRITIONAL ASSESSMENT | 5 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. MÜNEVVER GAYE AYBEY |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Toplum beslenmesi, toplum sağlığı diyetisyeni kavramları ve bireysel ve toplumsal düzeyde ihtiyaçları belirleme, besin tüketim durumunu izleme ve değerlendirmeye ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Toplum beslenmesi, beslenme durumunu saptama yöntemleri, yetişkin, yaşlı ve çocuklarda antropometrik ölçümler, vücut bileşiminin laboratuvar yöntemleri ile saptanması, klinik bulgular, biyofizik ve biyokimyasal testler, besin tüketim araştırmaları, beslenme durumunu tarama araçlar ve diyet kalite indeksleri, bilgisayar tabanlı uygulamalar ile diyetin enerji ve besin ögesi içeriğinin hesaplanması, sağlıklı besin seçimi, ulusal ve uluslararası besin ve beslenme politikaları. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Toplum beslenmesi ve toplum sağlığı diyetisyeni kavramlarını tanımlar. |
Toplumda beslenme durumunu saptama yöntemlerini kullanır ve beslenme durumunu ölçer. |
Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda vücut bileşimini ölçer ve referans değerlerle karşılaştırır. |
Psikososyal, klinik ve biyokimyasal testleri kullanır ve beslenme durumunu ölçer. |
Besin tüketimini saptama yöntemlerini takip eder. |
Besin tüketimi analiz programlarını ve yapay zeka programlarını kullanarak besin tüketimini ölçer. |
Farklı diyet kayıt yöntemleri aracılığıyla besin tüketimini ölçer ve ulusal/uluslararası referanslara göre analiz eder. |
Beslenme durumunu tarama testlerini keşfeder ve güvenli tarama testlerini seçer. |
Diyet kalite indekslerini kullanarak beslenme durumunu ölçer. |
Ulusal, hane halkı ve bireysel düzeyde besin tüketim durumunun değerlendirilmesini birbirinden ayırt eder ve yöntemlerini açıklar. |
Beslenme araştırmaları için anket formu hazırlayarak elde ettiği sonuçları değerlendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Web Tabanlı Araştırma | Toplumda Beslenme Durumunun Saptanması Giriş | Anlatım |
2 | Web Tabanlı Araştırma | Toplum Beslenmesi ve Toplumda Beslenme Durumunu Saptama Yöntemleri | Anlatım |
3 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma | Antropometrik Ölçümler (Yetişkin) | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Grup Çalışması |
4 | Grup Araştırması, Literatür Tarama | Antropometrik Ölçümler (Çocuk) ve WHO ANTHRO Programı | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Grup Çalışması |
5 | Grup Araştırması | Antropometrik Ölçüm Uygulamaları | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Grup Çalışması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Psikososyal ve Klinik Değerlendirme | Anlatım, Tartışma |
7 | Bireysel Araştırma | Biyokimyasal Yöntemler | Anlatım, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Besin Tüketiminin Saptanması | Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Besin Tüketimi Analiz Programları ve Yapay Zeka | Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Yetişkinlerde Beslenme Durumu Tarama Testleri | Anlatım, Örnek Olay |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması | Çocuklarda Beslenme Durumu Tarama Testleri | Anlatım, Örnek Olay |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyet Kalite İndeksleri | Anlatım, Örnek Olay |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlık Araştırmaları ve Beslenme Durumunun Saptanması | Anlatım, Tartışma |
15 | Bireysel Araştırma | Beslenme Durumunun Saptanması Uygulamaları | Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Baysal, A., Aksoy, M., & Besler, T. (2011). Diyet el kitabı. Hatiboğlu Yayınları. |
Baysal, A., et al. (2018). Beslenme durumunun saptanması. In Diyet el kitabı (10. baskı). Hatiboğlu Yayınları. |
Mahan, L. K., Raymond, J. L., & Escott-Stump, S. (2020). Krause’s food & the nutrition care process (15th ed.). Elsevier. |
Pekcan, G. (2008). Beslenme durumunun saptanması. T.C. Sağlık Bakanlığı Yayınları. |
T.C. Sağlık Bakanlığı. (2022). Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022 (Yayın No: 1031). |
Willett, W. C. (2012). Nutritional epidemiology (3rd ed.). Oxford University Press. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | ||
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 3 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 108 |
Total Workload of the Course Unit | 108 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |