Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
CGY247 | DEVELOPMENTAL EVALUATION AND MONITORING | 3 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Gelişimsel tanımlamanın önemi, gelişimsel değerlendirme ile ilgili kavramlar, gelişimsel değerlendirme ve tanımlamada kullanılan ilkeler, değerlendirme ve tanımlamada sürecinde etkili olan etmenler, gelişimsel tarama, gelişimsel izlem ve önemine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | - Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi - Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar - Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler - Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama - Gelişimsel İzlem ve önemi - Formal ve informal Değerlendirme - Gözlem Yöntemleri - Kesin Kayıt ve Yaklaşık Kayıt - Kontrol Listeleri - Portfolyo Değerlendirme - Oran Skalaları - Gelişimsel Değerlendirme Etik - Gelişimsel Değerlendirmede Yapılan Hatalar - Gelişimsel tanımlama süreci ve kullanılan formlar - Dünyada Yaygın Olarak Kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları - Türkiye’de Yaygın Olarak Kullanılan standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları - Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Uygun, Standart Olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme - Gelişim Raporu Hazırlama |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Gelişimsel değerlendirme ve tanımlama ile ilgili kavramları açıklar. |
Farklı özelliklerdeki çocuklar için tanıma ve değerlendirmenin önemini ifade eder. |
Çocuğu tanıma ve gelişimsel değerlendirme yöntemleri ve tekniklerini düzenler. |
Çocuğun yaşına, özelliklerine ve gereksinimlerine uygun olarak yöntem, teknik ve değerlendirme aracı seçer. |
Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapar. |
Değerlendirme sonuçlarına göre gelişimsel/eğitsel tanımlama yapar. |
Gelişimsel değerlendirme sonuçlarına göre gelişimsel durum raporu oluşturur. |
Gelişimsel değerlendirme tanımlama sonucu izlem planı oluşturur. |
Dünyada ve Türkiye’de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama | Ders Hakkında Genel Bilgi, Gelişimsel Değerlendirmenin Tanımı Ve Önemi | Anlatım, beyin fırtınası |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gelişimsel Değerlendirme Ve Tanımlamada İlkeler ve Amaçlar | Anlatım, tartışma |
3 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Değerlendirme Döngüsü, Değerlendirme Ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Gelişim Alanlarına Göre Değerlendirme, Gelişimsel İzlem | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Gelişim Alanlarına Göre Değerlendirme, Gelişimsel İzlem | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Formal ve informal Değerlendirme, Değerlendirmede biçimsel olmayan yöntemler: | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
7 | Web Tabanlı Araştırma, literatür tarama | Değerlendirmede biçimsel olmayan yöntemler: Gözlem Yöntemleri - Görüşmeler - | Anlatım, tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel araştırma | Değerlendirmede biçimsel olmayan yöntemler: Anketler - Portfolyo Değerlendirme | Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, soru-cevap |
10 | literatür tarama, görsel kaynaklar | Değerlendirmede Biçimsel Yöntemler: Testler | Anlatım, tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
11 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Dünyada ve Türkiye’de Yaygın Olarak Kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları | Anlatım, tartışma, Proje Çalışması |
12 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Özel Gereksinimi veya Davranış Problemleri olan Çocukların Değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma |
13 | literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gelişimsel Değerlendirme Etik - Gelişimsel Değerlendirmede Yapılan Hatalar | Anlatım, tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
14 | bireysel çalışma, grup çalışması | Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Uygun, Standart Olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme | Anlatım, tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
15 | bireysel çalışma, grup çalışması, görsel kaynaklar | Gelişim Raporu Hazırlama | Anlatım, Proje Çalışması, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Bayhan, P. (2018). Gelişimsel Değerlendirme Ankara: Hedef Yayıncılık. |
Zembat, R. & Tunçeli, H. İ. (Ed.) (2019). Erken Çocuklukta Gelişimi Değerlendirmede Kullanılan Güncel Ölçme Araçları. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Önder, A. (Ed.) (2018). Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri (4. Baskı). Eğiten Kitap. |
Şahin, C. (Ed.) (2018). Bireyi Tanıma Teknikleri (3. Baskı). Pegem Akademi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
5 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
2 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
3 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
4 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
4 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
3 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
4 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 129 |
Total Workload of the Course Unit | 129 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |