Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
CGY345 | MUSIC EDUCATION IN CHILDHOOD | 5 | 2 | 2 | 2 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. BUSE KERİGAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilerin ritim duygusunu geliştirerek, çocuklara uygulayacakları etkinliklerde, etkinlik çeşitlerine ve müzik kavramlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Müziğin Tanımı, Amaçları, Eğitimdeki Önemi Müzikle ilgili temel kavramlar Çocukluk Döneminde Müzik Müzikle İlgili Yaklaşımlar Müziğin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkisi Çocukların Müzik Becerilerinin Gelişiminde Etkili Olan Faktörler Çocukluk Döneminde Eğitimde Kullanılan Müzik Teknikleri Eğitimcinin Rolü ve Önemi Ortam ve Çalgılar Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Müzik Etkinliklerinin Uygulanması |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Müzikle ilgili temel kavramları açıklar. |
Müziğin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemini açıklar. |
Müziğin çocuğun farklı alanlardaki gelişimine etkisini özetler. |
Farklı müzik etkinliklerine örnek verir. |
Çocuklar için müzik etkinlikleri planlar. |
Çocuklar için müzik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller tasarlar. |
Çocuklara yönelik müzik etkinlikleri üretir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama | Dersin Tanıtımı, İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Müzik Eğitimine Giriş | Anlatım |
2 | Literatür Tarama | Müzik Eğitiminin Gelişim Alanlarına Etkisi | Anlatım |
3 | Literatür Tarama, Tartışma | Erken Çocuklukta Müziğin Yeri | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Müzik Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Müzik Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme |
6 | Literatür Tarama, Grup Araştırması | Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap |
7 | Literatür Tarama, Grup Araştırması, Bireysel Araştırma | Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Müzik Etkinliği Tasarımı ve Sunma (Grup Çalışması) | Anlatım, Beyin Fırtınası, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Müzik Etkinliği Tasarımı ve Sunma (Grup Çalışması) | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Müzik Etkinliği Tasarımı ve Sunma (Grup Çalışması) | Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Çocuk Enstrümanları ve Çocuk Şarkıları Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
13 | Grup Araştırması, Bireysel Araştırma | Çocuk Enstrümanları ve Çocuk Şarkıları Analizi | Proje Tabanlı Öğrenme, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Özel Gereksinimli Çocuklarla Müzik | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Özel Gereksinimli Çocuklarla Müzik | Uygulama, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Özgül,İ. (2014). Müzik Eğitimi ve Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi |
Yener, S. (2010). Mesleki Müzik Eğitiminde Müzik Teorisi Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi |
Bayraktar, Ö. (2018). 140 Müzik Aktivitesi. İstanbul: Kitapdostu Yayınları |
Artan, İ. (2018). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
4 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
3 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
5 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
5 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
4 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 8 | 1 | 8 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 1 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 1 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 1 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 52 |
Total Workload of the Course Unit | 52 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 2,0 |