TR EN

FIELD TRAINING IN CHILD DEVELOPMENT I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY441 FIELD TRAINING IN CHILD DEVELOPMENT I 7 8 4 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Çocuk gelişimi alanındaki teorik birikimin profesyonel ortamlarda doğru ve etik mesleki pratiklere dönüşmesini sağlayacak bilgi ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Uygulama kurumunun kuruluş, işleyiş ve bağlı olduğu mevzuata göre incelenmesi, uygulamanın alanına ve kapsamına göre çalışma takviminin ve çalışma planının hazırlanması, vak'aların gelişimsel analizleri ve/veya okul öncesi etkinlik uygulamaları, mesleki uygulama dosyasının tamamlanması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

MEB Okul öncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar.
MEB Okulöncesi müfredatına uygun aylık plan oluşturur.
Kavram tablolarını MEB Okulöncesi müfredatına uygun olarak düzenler.
Gelişim alanlarına göre kazanılan davranışları MEB Okulöncesi müfredatındaki kazanım-gösterge tabloları üzerinden inceler.
Normal gelişim gösteren/göstermeyen çocukların gelişimlerini gelişim kontrol listesine göre değerlendirir.
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler.
Uygulama sürecinin geliştirilmesine yönelik öneriler oluşturur.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Alan çalışması dersinin amacı, çalışma takvimi, işleyiş ve değerlendirme süreçlerinin tanıtılması Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
3 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
4 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
5 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
6 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
7 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
10 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
11 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
12 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
13 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
14 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
15 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması Alan Çalışması Proje tabanlı öğrenme, bireysel çalışma.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Çelik, N., Daşcan, Ö. (2017). Okulöncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
3
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
3
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
5
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
3
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
3
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 10 1 10
Rapor Yazma 10 1 10
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 132
Total Workload of the Course Unit 132
Workload (h) / 25.5 5,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0