Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EEY403 | FIELD APPLICATION I | 7 | 4 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Instructor(s) of the Course Unit | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, engellilere yönelik fiziksel uygunluk ve performans ölçüm testlerini uygulama, farklı özelliklerdeki bireylere yönelik egzersiz programı hazırlama ve egzersiz uygulamalarını tüm aşamalarıyla organize etmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, tesisi tanımı, engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme, engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme, tesis ve malzeme özelliklerinin yeterliliğini gözlemleme, tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları, tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları, engellilerde kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi, staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi, performans ölçüm faaliyetlerini gözlemleme, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını inceleme, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama, engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları inceleme, engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları uygulama, staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Engellilerde egzersiz faaliyetleri ile ilgili işleyişi tüm yönleriyle açıklar. |
Tesis kullanımının planlaması ve malzeme kullanımı ile ilgili uygulamaları açıklar. |
Engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili çalışmaları yürütür. |
Engelli bireylere yönelik fiziksel uygunluk ve performans ölçüm testlerini uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, tesisi tanıma | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
2 | Gözlem raporu hazırlama Egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme | Engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
3 | Gözlem raporu hazırlama Egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme | Engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
4 | Gözlem raporu hazırlama, branşa özgü malzemeleri ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme | Tesis ve malzeme özelliklerinin yeterliliğini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
5 | Branşa özgü malzemeler ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme | Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
6 | Branşa özgü malzemeler ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme | Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
7 | Performans ölçüm protokollerini inceleme | Engellilerde kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Staj dosyası raporunun hazırlanması | Staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
10 | Toplantı organizasyonu ile ilgili ön hazırlık çalışmaları | Performans ölçüm faaliyetlerini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
11 | Gözlem raporu hazırlama | Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
12 | Gözlem raporu hazırlama | Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
13 | Gözlem raporu hazırlama ve örnek beslenme programı içeriği inceleme | Engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
14 | Gözlem raporu hazırlama ve örnek beslenme programı içeriği inceleme | Engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
15 | Gözlem raporu hazırlama | Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Günay, M., Cicioğlu, İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Gazi Kitabevi, Ankara |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
|
4 | |||||
2 |
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
|
4 | |||||
2 |
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
|
5 | |||||
3 |
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
|
5 | |||||
4 |
Prepares exercise plans for different disability groups
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
|
4 | |||||
2 |
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
|
4 | |||||
2 |
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |