TR EN

ALAN UYGULAMASI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY403 ALAN UYGULAMASI I 7 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MUHİTTİN ÖZBAY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, engellilere yönelik fiziksel uygunluk ve performans ölçüm testlerini uygulama, farklı özelliklerdeki bireylere yönelik egzersiz programı hazırlama ve egzersiz uygulamalarını tüm aşamalarıyla organize etmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, tesisi tanımı, engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme, engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme, tesis ve malzeme özelliklerinin yeterliliğini gözlemleme, tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları, tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları, engellilerde kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi, staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi, performans ölçüm faaliyetlerini gözlemleme, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını inceleme, engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama, engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları inceleme, engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları uygulama, staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Engellilerde egzersiz faaliyetleri ile ilgili işleyişi tüm yönleriyle açıklar.
Tesis kullanımının planlaması ve malzeme kullanımı ile ilgili uygulamaları açıklar.
Engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili çalışmaları yürütür.
Engelli bireylere yönelik fiziksel uygunluk ve performans ölçüm testlerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, tesisi tanıma Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
2 Gözlem raporu hazırlama Egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme Engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
3 Gözlem raporu hazırlama Egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme Engellilere yönelik egzersiz ile ilgili faaliyetleri (ön hazırlık-egzersiz sırası ve egzersiz sonrası) gözlemleme / günlük-haftalık ve yıllık egzersiz programları içeriğini inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
4 Gözlem raporu hazırlama, branşa özgü malzemeleri ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme Tesis ve malzeme özelliklerinin yeterliliğini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
5 Branşa özgü malzemeler ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
6 Branşa özgü malzemeler ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
7 Performans ölçüm protokollerini inceleme Engellilerde kondisyon ve performans ölçüm uygulamaları ve sonuçların değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Staj dosyası raporunun hazırlanması Staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
10 Toplantı organizasyonu ile ilgili ön hazırlık çalışmaları Performans ölçüm faaliyetlerini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
11 Gözlem raporu hazırlama Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
12 Gözlem raporu hazırlama Engelli bireylere yönelik günlük, aylık ve yıllık egzersiz programlarını uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
13 Gözlem raporu hazırlama ve örnek beslenme programı içeriği inceleme Engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
14 Gözlem raporu hazırlama ve örnek beslenme programı içeriği inceleme Engelli bireylere yönelik önerilen beslenme programları uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
15 Gözlem raporu hazırlama Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Günay, M., Cicioğlu, İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Gazi Kitabevi, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
4
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
4
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
5
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
5
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
4
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
4
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
4
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0