TR EN

REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RKY213 REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR 3 3 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Instructor(s) of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Rekreatif amaçlı tasarlanan oyunların oynatılması, yönetilmesi
Contents of the Course Unit: Oyun, oyun seçimi, oyun uygulama, eğitsel oyun, rekreasyon, rekreasyon eğitsel oyunlar tasarlama, uygulatma ve kritik yapmak.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Oyun nedir?
Eğitsel oyun nedir?
Rekreatif eğitsel oyun nedir?
Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet gibi belirli kriterler dikkate alınarak tasarlanması
Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması esnasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Rekreatif eğitsel oyunun sonucunda çıktılar.
Bir sonraki tasarlanacak Rekreatif eğitsel oyunun önceki oyundan yola çıkarak avantaj ve dezavantajlar neticesinde tasarlanması

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Genel Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme Soru-cevap
2 Ders sunumu Oyun nedir? Oyunun özellikleri? Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Ders sunumu Oyun tasarlama nasıl olur? Eğitsel oyun nedir? Örnek çalışmalar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Ders sunumu Eğitsel oyun tasarlanırken nelere dikkat edilmelidir? Örnek çalışmalar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Ders sunumu Rekreatif eğitsel oyunlar nedir? Bir oyun üzerinde örneklerle yürütülme. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Ders sunumu Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet vb. kriterlerin dikkate alınarak tasarlanması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Ders sunumu Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması ve uygulandıktan sonra kritiğinin yapılması, bununla birlikte bir sonraki yapılacak olan oyunların tasarlanmasında dikkat edilmesi gereken avantaj ve dezavantajların konuşulması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
10 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
11 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
12 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
13 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
14 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
15 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Oyunlarla Spor Eğitimi-Nuriye ÖZSU
Eğitsel oyunlar akademisi https://www.facebook.com/egitseloyunlarakademisi/

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the concepts of recreation area
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Regarding the recreation leadership profession; discusses the organization and functioning of leisure activities with the knowledge gained in program development, planning, execution and evaluation.
5
2
Describes the concepts of recreation and theories of physical and mental development.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Identifies free time activities for the needs of individuals and groups, taking into account socio-demographic and socio-cultural characteristics.
5
2
Analyzes the data of planning, implementation and results of current activities in the field of recreation using scientific research methods and techniques.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses the application area, equipment, technological software, written materials and human resources efficiently in free time activities implemented to increase the quality of life of individuals and groups.
5
2
Plans, conducts and evaluates every stage of the organizations for leisure activities and evaluates the results of the application.
5
3
Solves the problems related to recreation area, sports science and recreation leadership profession from a critical and questioning point of view based on the literature knowledge it has.
5
4
Chooses the appropriate free time activity for the goals to be achieved by taking into consideration the socio-demographic characteristics of the individual and/or the group also formulates the program content of the free time activity.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Administeres scientific research, project, activity, sports and social leisure activities and solves possible problems that may be encountered in the process in collaborative group Works.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related to recreation leadership practices.
5
2
By adopting the principle of lifelong learning; examines the current knowledge and skills from a critical perspective in the light of scientific, technological and current developments.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Expresses his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable way orally and in writing.
5
2
Use their knowledge and competencies regarding recreational leadership practices more effectively with their social life and communication skills in the sports activities, organizations and works carried out at national and international level.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describes and applies ethical values accepted in communal living with the profession of recreation leadership.
5
2
Recognizes the problems related to leisure activities and the needs of the group also, analyzes the social development of the society to produce solution theories by making use of the historical development process and theoretical knowledge of the recreation area.
5
3
Arranges original projects, organizations, and activities with sustainable social and social content specific to its field by using the personality traits with social skills required by the recreation leadership profession.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 3 30
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 3 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0