TR EN

REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY213 REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR 3 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi RABİA ÖZCAN KAYACI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Rekreatif amaçlı tasarlanan oyunların oynatılması, yönetilmesi
İçerik: Oyun, oyun seçimi, oyun uygulama, eğitsel oyun, rekreasyon, rekreasyon eğitsel oyunlar tasarlama, uygulatma ve kritik yapmak.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Oyun nedir?
Eğitsel oyun nedir?
Rekreatif eğitsel oyun nedir?
Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet gibi belirli kriterler dikkate alınarak tasarlanması
Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması esnasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Rekreatif eğitsel oyunun sonucunda çıktılar.
Bir sonraki tasarlanacak Rekreatif eğitsel oyunun önceki oyundan yola çıkarak avantaj ve dezavantajlar neticesinde tasarlanması

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Genel Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme Soru-cevap
2 Ders sunumu Oyun nedir? Oyunun özellikleri? Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Ders sunumu Oyun tasarlama nasıl olur? Eğitsel oyun nedir? Örnek çalışmalar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Ders sunumu Eğitsel oyun tasarlanırken nelere dikkat edilmelidir? Örnek çalışmalar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Ders sunumu Rekreatif eğitsel oyunlar nedir? Bir oyun üzerinde örneklerle yürütülme. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Ders sunumu Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet vb. kriterlerin dikkate alınarak tasarlanması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Ders sunumu Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması ve uygulandıktan sonra kritiğinin yapılması, bununla birlikte bir sonraki yapılacak olan oyunların tasarlanmasında dikkat edilmesi gereken avantaj ve dezavantajların konuşulması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
10 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
11 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
12 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
13 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
14 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
15 Uygulama Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. Tasarlanan oyunun uygulatılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Oyunlarla Spor Eğitimi-Nuriye ÖZSU
Eğitsel oyunlar akademisi https://www.facebook.com/egitseloyunlarakademisi/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
5
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
5
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
5
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
5
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
5
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
5
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
5
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
5
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
5
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 3 30
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 3 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0