Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HRY420 | CRITICAL APPROACHES IN PUBLIC RELATIONS | 8 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NEVRA ÜÇLER |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; ana akım iletişim anlayışına ve uygulamalarına eleştirel bakma perspektifi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; küreselleşme sürecinde medya ve halkla ilişkiler, halkla ilişkilerde retoriksel ve eleştirel yaklaşımlar, Frankfurt okulu: kültür endüstrisi, kamuoyu ve hegemonya, kültür endüstrisi konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Halkla ilişkilerde retoriksel ve eleştirel yaklaşımları açıklar. |
Küreselleşme sürecinde medya ve halkla ilişkilerin rolünü belirler. |
Kültür endüstrisi kavramıyla ilgili örnek verir. |
Herman/Chomsky’nin medya-propaganda modelini analiz eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Tanışma, Ders İçeriğinin Anlatımı | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Küreselleşme sürecinde medya ve halkla ilişkilerin rolü. | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Halkla ilişkilerde retoriksel yaklaşımlar. | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Halkla ilişkilerde eleştirel yaklaşımlar. | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Frankfurt Okulu: Kültür Endüstrisi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Frankfurt Okulu: Kültür Endüstrisi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Kamuoyu ve Hegemonya Kavramı | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Genel Tekrar | Soru Cevap |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Rızanın Üretimi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Herman/Chomsky’nin Medya-Propaganda Modeli | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Herman/Chomsky’nin Medya-Propaganda Modeli | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Tüketim kültüründe halkla ilişkilerin rolü. | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Tüketim kültüründe halkla ilişkilerin rolü. | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Genel Tekrar | Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Geuss, R. (2009). Eleştirel Teori: Habermas ve Frankfurt Okulu, Çevirmen: Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları |
Herman, E., Chomsky, N. (1998). Medya Halkla Nasıl Evet Dedirtir, Çevirmen: İsmail Kaplan, Minerva Yayınevi |
L’Etang, J., Pieczka, M. (20002). Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Çevirmen: Becerikli Y. S., Işık, D., Tellan, A. vd. , Vadi Yayınevi |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
|
5 | |||||
2 |
Compare current theories in the field and communication theories.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
|
3 | |||||
2 |
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
|
5 | |||||
2 |
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
|
2 | |||||
2 |
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
|
0 | |||||
2 |
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
|
2 | |||||
3 |
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
|
3 | |||||
2 |
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
|
4 | |||||
2 |
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
|
1 | |||||
3 |
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
|
1 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 177 |
Total Workload of the Course Unit | 177 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |