Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GMY224 | PROFESSIONAL ENGLISH II | 4 | 2 | 2 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilerin bu dersin sonunda, havacılığa özgün olan teknik dokümanların temel düzeyde okunması ve yorumlanabilmesi becerisinin kazanımı hedeflenmiştir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Mesleki İngilizcenin tanımlanmasının yapılması, Havacılık dilinin diğer mesleki dillerden farkı, Havacılık teknik dökümanlarının tanımlanması/tanıtılması, Teknik kelime/ gramer konularına ilişkin çalışma, Uçak bakım alanında kullanılan teknik kelimelerin kapasitesinin artırılarak literatüre hakim olmak, ATA Chapter 100’ün hakkında bilgi aktarılması ve ilk 50 chapterin açıklanıp öğretilmesi konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Havacılık İngilizcesinin temel konularını/terimlerini tanımlar |
Havacılığa ait dokümanları temel düzeyde ifade eder |
Havacılığa ait dokümanları temel seviye ile |
Havacılık literatürünü kullanarak mesleki yazışmalar hazırlar |
Havacılık literatürünü iş hayatında uygular |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | İngilizcenin havacılıktaki önemi ve teknik dökümanların açıklanması tanınması. | Anlatım, soru-cevap, sesli ekipman (bilgisayar benzeri) kullanımı. |
2 | Teknik kelime araştırması | -Teknik kelime/ gramer konularına ilişkin çalışma. -Teknik dökümanlarda kullanılan gramer yapıların incelenmesi ve öğrenimi. | Anlatım, soru-cevap. |
3 | Teknik kelime ezberi. | -Uçak bakım alanında kullanılan teknik kelimelerin kapasitesinin arttılarak litaretüre hakim olamak. | Anlatım, soru-cevap. |
4 | ATA Chapter hakkında bilgi toplama. | ATA Chapter 100’ün hakkında bilgi aktarılması ve ilk 30 chapterin açıklanıp öğretilmesi. | Anlatım, soru-cevap. |
5 | ATA Chapter’da geçen teknik kelimelerin analizi. | ATA Chapter 100’ün 30-60 arası chapterların açıklanıp öğretilmesi. | Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması. |
6 | ATA Chapter’da geçen teknik kelimeler ve grammer analizi. | ATA Chapter 100’ün son 40 chapterın açıklanıp öğretilmesi. | Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması. |
7 | MOE’nini araştırılması | MOE’nin okunularak hem litaretüre hakim olmak hem de MOE bilgilerini öğrenmek. | Anlatım , soru-cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | MEL hakkında bilgi toplama. | MEL’in okunması , hakkındaki hakkında bilgilerin verilmesi, öğretilmesi. | Anlatım , soru-cevap. |
10 | MPD hakkında genel bilgi araştırması. | MPD’nin okunularak hem litaretüre hakim olmak hem de MPD bilgilerini öğrenmek. | Anlatım , soru-cevap. |
11 | Servis Bülteni’ni araştırılması | Servis Bülteni’ninin yazılması konusunda adımlar ve ögrenilmesi | Anlatım , soru-cevap. |
12 | Havacılıkta karşılaşılan teknik problemler hakkında bilgi edinme. | Havacılıkta karşılaşılan teknik problemlerin aşılma yöntemleri hakkında dökümanlar ışığında teknik açıklamalar ve öğretilmesi. | Anlatım , soru-cevap. |
13 | Gelecekte havacılıkdaki gelişmelerin araştırılması. | Gelecekte havacılık alanında kullanılması öngörülen teknolojiler hakkında bilgilerin öğretilmesi | Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması. |
14 | Bakım merkezindeki teknik personelin önemi hakkında araştırma yapılması. | Bir bakım merkezinde sorumlu teknik personelin donanımları hakkında konuların irdelenmesi. | Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması. |
15 | - | Sınav öncesi genel tekrar | Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Carr, J. C. and Parsons, J. (2007). Success Upper-intermediate. Edinburgh: Pearson Education Limited |
Writing Booklet (ELDBU-CDU) (2008) |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
5 | |||||
2 |
Choose updated documents, modern techniques and tools required for maintenance applications. (Bloom 2)
|
5 | |||||
3 |
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
|
5 | |||||
4 |
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
|
4 | |||||
2 |
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
|
4 | |||||
3 |
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
|
3 | |||||
4 |
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
|
3 | |||||
5 |
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
3 |
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
|
4 | |||||
4 |
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 182 |
Total Workload of the Course Unit | 182 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |