| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| GMY224 | MESLEKİ İNGİLİZCE II | 4 | 2 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin bu dersin sonunda, havacılığa özgün olan teknik dokümanların temel düzeyde okunması ve yorumlanabilmesi becerisinin kazanımı hedeflenmiştir. |
| İçerik: | Dersin içeriği; Mesleki İngilizcenin tanımlanmasının yapılması, Havacılık dilinin diğer mesleki dillerden farkı, Havacılık teknik dökümanlarının tanımlanması/tanıtılması, Teknik kelime/ gramer konularına ilişkin çalışma, Uçak bakım alanında kullanılan teknik kelimelerin kapasitesinin artırılarak literatüre hakim olmak, ATA Chapter 100’ün hakkında bilgi aktarılması ve ilk 50 chapterin açıklanıp öğretilmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Havacılık İngilizcesinin temel konularını/terimlerini tanımlar |
| Havacılığa ait dokümanları temel düzeyde ifade eder |
| Havacılığa ait dokümanları temel seviye ile |
| Havacılık literatürünü kullanarak mesleki yazışmalar hazırlar |
| Havacılık literatürünü iş hayatında uygular |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | İngilizcenin havacılıktaki önemi ve teknik dökümanların açıklanması tanınması. | Anlatım, soru-cevap, sesli ekipman (bilgisayar benzeri) kullanımı. |
| 2 | Teknik kelime araştırması | -Teknik kelime/ gramer konularına ilişkin çalışma. -Teknik dökümanlarda kullanılan gramer yapıların incelenmesi ve öğrenimi. | Anlatım, soru-cevap. |
| 3 | Teknik kelime ezberi. | -Uçak bakım alanında kullanılan teknik kelimelerin kapasitesinin arttılarak litaretüre hakim olamak. | Anlatım, soru-cevap. |
| 4 | ATA Chapter hakkında bilgi toplama. | ATA Chapter 100’ün hakkında bilgi aktarılması ve ilk 30 chapterin açıklanıp öğretilmesi. | Anlatım, soru-cevap. |
| 5 | ATA Chapter’da geçen teknik kelimelerin analizi. | ATA Chapter 100’ün 30-60 arası chapterların açıklanıp öğretilmesi. | Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması. |
| 6 | ATA Chapter’da geçen teknik kelimeler ve grammer analizi. | ATA Chapter 100’ün son 40 chapterın açıklanıp öğretilmesi. | Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması. |
| 7 | MOE’nini araştırılması | MOE’nin okunularak hem litaretüre hakim olmak hem de MOE bilgilerini öğrenmek. | Anlatım , soru-cevap. |
| 8 | MEL hakkında bilgi toplama. | MEL’in okunması , hakkındaki hakkında bilgilerin verilmesi, öğretilmesi. | Anlatım , soru-cevap. |
| 9 | MPD hakkında genel bilgi araştırması. | MPD’nin okunularak hem litaretüre hakim olmak hem de MPD bilgilerini öğrenmek. | Anlatım , soru-cevap. |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Servis Bülteni’ni araştırılması | Servis Bülteni’ninin yazılması konusunda adımlar ve ögrenilmesi | Anlatım , soru-cevap. |
| 12 | Havacılıkta karşılaşılan teknik problemler hakkında bilgi edinme. | Havacılıkta karşılaşılan teknik problemlerin aşılma yöntemleri hakkında dökümanlar ışığında teknik açıklamalar ve öğretilmesi. | Anlatım , soru-cevap. |
| 13 | Gelecekte havacılıkdaki gelişmelerin araştırılması. | Gelecekte havacılık alanında kullanılması öngörülen teknolojiler hakkında bilgilerin öğretilmesi | Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması. |
| 14 | Bakım merkezindeki teknik personelin önemi hakkında araştırma yapılması. | Bir bakım merkezinde sorumlu teknik personelin donanımları hakkında konuların irdelenmesi. | Anlatım , soru-cevap ve grup çalışması. |
| 15 | - | Sınav öncesi genel tekrar | Soru-cevap |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Carr, J. C. and Parsons, J. (2007). Success Upper-intermediate. Edinburgh: Pearson Education Limited |
| Writing Booklet (ELDBU-CDU) (2008) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlar (define). (Bloom 1)
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder. (organise). (Bloom 6)
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle iş yaşamında kullanır (perform) (Bloom 4)
|
5 | |||||
| 2 |
Bakım uygulamaları için gerekli olan güncel doküman, modern teknik ve araçları seçer (choose). (Bloom 2)
|
5 | |||||
| 3 |
Alanı ile ilgili bilgi edinebilmek için, bakım el kitaplarını ve diğer bilgi kaynaklarını iş yaşamında kullanır (use) (Bloom 3)
|
5 | |||||
| 4 |
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanların güncelliklerini belirler (determine). (Bloom 1)
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (use) Bloom 3
|
4 | |||||
| 2 |
Konuyu tanımlayan kroki, şema, grafik vb. dokümanları okuyarak yorumlar (interprent). (Bloom 2)
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunlar için çözüm geliştirir. (develop) (Bloom 6)
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler (determine) (Bloom 3)
|
4 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır (use) (Bloom 3)
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Teknik resim bilgisini etkin bir şekilde iş yaşamında uygulayabilir (apply) (Bloom 3)
|
4 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak belirtir (state) (Bloom 1)
|
4 | |||||
| 3 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzmanlarla tartışır (debate) (Bloom 2)
|
3 | |||||
| 4 |
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır (participate) (Bloom 3)
|
3 | |||||
| 5 |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri organize eder. (organize) (Bloom 6)
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır (use). (Bloom 3)
|
4 | |||||
| 2 |
Alanında karşılaştığı sorunları çözer. (solve) (Bloom 3)
|
4 | |||||
| 3 |
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında gerekli davranış kültürünü çalıştığı ekibe uygular (apply) (Bloom 3)
|
4 | |||||
| 4 |
Emniyet faktörü bilincini kendisine ve ekibine yerleştirir. (locate) Bloom 1)
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 3 | 10 | 30 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 36 | 0 | 182 |
| Genel Toplam | 182 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |