Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SHT120 | INTRODUCTION TO SOCIAL ANTHROPOLOGY | 2 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı sosyal antropolojiyi tanımak, tarihsel gelişimini irdelemek ve bu bilimin kullandığı yöntemi ve bakış açısını değerlendirmektir. Sosyal Antropolojinin temel konusu olan kültür kavramının anlamını içselleştirerek, kültürel çeşitliliği, farklılığı ele alarak, sosyal hizmet alanındaki en temel ilke olan "kültürel yetkinliği" sağlayabilmenin zemini oluşturulmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu derste sosyal bilimler yelpazesinde yer alan, sosyal ve kültürel antropolojinin temel kavramları, yöntem ve metodları ele alınacak olup, dersi alan her öğrenci, insanların farklı yaşam biçimlerini keşfedecek, kültürel çeşitliliği, yerel ve küresel bağlamıyla inceleyecektir. Ders kapsamında, etnografik alan araştırması yöntemleri, kültür kuramı ve temel kuramsal yaklaşımlara giriş yapılacak, sosyal yapı, aile ve akrabalık sistemleri, toplumsal cinsiyet, din, inanç ve ritüeller, insan ve çevre, siyasi yapılanma, ekonomi ve alışveriş, dil, sanat gibi temel kültür kavramları irdelenecektir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Dünya düzleminde farklı kültürleri, kültür kavramını ve kültürün insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklar |
İnsanlığın bugünkü kültürel birikim ve çeşitliliğine binlerce yıllık bir süreçte ulaştığını yorumlar |
Sosyal antropolojinin kavramlarıyla, üniversitesinin bulunduğu bölgenin özelliklerini ve kültürel çeşitliliğini sınıflandırır |
Sosyal bilimlerde kullanılan yöntemleri öğrenerek sosyal antropolojinin kullandığı yöntemleri formüle eder |
Sosyal antropolojinin bir bilim olarak kökenini, tarihini, gelişimini ve temel kavramlarını değerlendirir |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Tanışma, Antropoloji ile İlgili Temel Bilgiler | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
2 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Antropolojinin İlgili Olduğu Bilim Dalları; Antropolojinin İlgi Alanı; Antropolojinin Gelişimi | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
3 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Antropolojinin Alt Dalları | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
4 | İnternet kaynakları, belgeseller. Uygarlık Tarihi Kitapları | Evren, Dünya, Canlılar, Tarih Öncesi ve Erken Tarihî Çağlar | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
5 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | İnsanların Ataları ve Diğer primatlar | Anlatım / Tartışma / Soru-Cevap |
6 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | İnsanların Ataları ve Diğer primatlar | Anlatım / Tartışma / Soru-Cevap |
7 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Sanatın Doğuşu ve Kültür; Antropoloji ve Kültür | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Antropoloji ve Kültür | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
10 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | İnsan Kültürünün Başlangıcı, Dil ve İletişim | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
11 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Dil, İletişim, Kültür | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
12 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Dil, İletişim, Kültür | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
13 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Antropolojik Açıdan Toplumsal Kimlik, Kişilik ve Cinsiyet | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
14 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Antropolojide Araştırma Yöntemleri | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
15 | William A. Haviland, Kültürel Antropoloji Alan Barnard, Sosyal Antropoloji ve İnsanın Kökeni | Antropolojide Araştırma Yöntemleri | Anlatım/ Tartışma/ Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Özbudun, S. (2006). Antropoloji Kuramlar/Kuramcılar. Ankara: Dipnot Yayınları. |
Güvenç, B. (1974). İnsan ve Kültür. Ankara: Ayyıldız Yayınları. |
Güvenç B. (2004). Kültürün ABC’si. İstanbul: YKY. |
Sirman E. N. (2010). Antropoloji: Olanla Olması Gerekenin Arasında Bir Bilim. İstanbul: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları. |
Haviland W. , Harald E.L. P. , Dana W. ve Bunny M. (2008). Kültürel Antropoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
Kottak P., (2002). Antropoloji İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış. Ankara: Ütopya Yayıncılık. |
Journet N. (2009) .Evrenselden Özele Kültür. İstanbul: İz Yayıncılık. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts of Social Service, working fields and application frameworks.
|
1 | |||||
2 |
Uses up-to-date information on Social Service field by associating it with the theory and application information of Social Service.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish the link between the application frameworks of Social Service.
|
1 | |||||
2 |
Evaluate the developments in the field of migration, globalization and human rights in the new world by using the theoretical knowledge in the field.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the research methods related to the field of Social Service, concludes scientific conclusions about social problems.
|
2 | |||||
2 |
Examine the spatial legislation of Social Service and develop new strategies for implementation.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve the problems specific to the field of Social Service according to scientific data.
|
3 | |||||
2 |
Conduct trainings for individual, family and society by using advanced theoretical and practical knowledge in the field of Social Service.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop his / her competence in this area by taking the leadership role in working with individuals, groups and society and taking responsibility as a team member.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes a life worthy of dignity of the person who is the subject of social service science.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Configures the communication between institutions in order to solve the problems.
|
3 | |||||
2 |
Uses the educational role in the social service area.
|
2 | |||||
3 |
Produces projects that will increase the consciousness level of the society.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with other professionals in the work team through an interdisciplinary approach at the stage of Social Service intervention
|
1 | |||||
2 |
Acts as a social worker in accordance with the laws, regulations and professional ethics rules.
|
0 | |||||
3 |
Organize their work in accordance with their rights and responsibilities as an individual.
|
1 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 154 |
Total Workload of the Course Unit | 154 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |