Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SHT212 | HUMAN BEHAVIOUR AND SOCIAL ENVIRONMENT II | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste öğrencinin, öncelikli olarak kendi düşünce biçimini, kognitif yapısını, kendi gelişim ortamını, aktarılan bilgiler çerçevesinde sorgulamasını ve gözden geçirerek yeniden düzenlemesini sağlayabilmektir. Bununla birlikte alan elemanı olarak tüm etkinliklerinde; tüm bireylerin (paydaşların) düşünce, davranış, algı, tutum ve inanç sistemlerini kültürler üstü bir bakış açısı ile ele alarak olabildiğince objektif bir anlayış ve profesyonel bir tutum sergilemesini sağlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriğinde, gelişim dönemlerinden, Ergenlik, gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri ve bu dönemlerin görevleri psikolojik, biyolojik ve sosyal olarak ele alınacaktır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İnsanı çok boyutlu olarak betimler |
Gelişim ve Kişilik kuramlarının bireyin davranışlarına etkisini yorumlar |
İnsanın sosyal çevre ile etkileşimlerini genel boyutları ile açıklar |
Gelişim dönemlerini ve bu dönemlerin görevlerini yorumlar |
Gelişimin yaşam boyu devam ettiğini açıklar |
Gelişim dönemlerine ilişkin bilgilerini sosyal hizmet uygulamaları için kullanır |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Çevre | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu |
2 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Çevre | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu |
3 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Yetişkinlik Dönemi: Tanımı, Özellikleri ve Gelişim Görevleri ve Yetişkinlik Kuramları | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu |
4 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Genç yetişkinlik dönemi, gelişim görevleri ve genç yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
5 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Genç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu |
6 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Orta Yaş Döneminin Biyolojik Yönleri: “Orta Yaş Krizi”. “Menopoz-Andropoz” | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
7 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Orta Yetişkinlik Döneminin Sosyal Yönleri I: Yoksulluk ve İşsizlik | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Orta Yetişkinlik Dönemi Döneminin Sosyal Yönleri II: Aile Kavramı, Aile Sorunları | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
10 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Orta Yetişkinlik Dönemi Döneminin Sosyal Yönleri II: Aile Kavramı, Aile Sorunları | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
11 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Orta Yetişkinlik Dönemi Döneminin Sosyal Yönleri III: Aile Sistemi Değerlendirme | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
12 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Yaşlılık Döneminin Genel Özellikleri, Yaşlılık Kuramları | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
13 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Yaşlılık Döneminin Fiziksel, Psikolojik ve Sosyal Yönleri | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
14 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Ölüm ve Ötenazi | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
15 | Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | Genel Tekrar | Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu, |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kağıtçıbaşı, Ç.(2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar. Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. |
Adler, A. (1984). Yaşama Sanatı. İstanbul: Say Yayınları. |
Emiroğlu, V. (1995). Yaşlılık ve Yaşlının Sosyal Uyumu. İstanbul: Şafak Matbaacılık. |
Hacettepe Üniversitesi Geriatrik Bilimler Araştırma Merkezi. Yaşlılık Gerçeği. Ankara: 2004. |
İl, S. (1999). Evlilik ve Eş Seçimi. H.Ü. Sosyal Hizmetler Dergisi. (Deprem Özel Sayısı). Cilt: 1,Sayı: 10, Sy: 16-20. |
Zastrow, C. ve Kirst-A. K. (2016). İnsan Davranışları ve Sosyal Çevre. Ankara: Nika Yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts of Social Service, working fields and application frameworks.
|
2 | |||||
2 |
Uses up-to-date information on Social Service field by associating it with the theory and application information of Social Service.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish the link between the application frameworks of Social Service.
|
2 | |||||
2 |
Evaluate the developments in the field of migration, globalization and human rights in the new world by using the theoretical knowledge in the field.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the research methods related to the field of Social Service, concludes scientific conclusions about social problems.
|
2 | |||||
2 |
Examine the spatial legislation of Social Service and develop new strategies for implementation.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve the problems specific to the field of Social Service according to scientific data.
|
1 | |||||
2 |
Conduct trainings for individual, family and society by using advanced theoretical and practical knowledge in the field of Social Service.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop his / her competence in this area by taking the leadership role in working with individuals, groups and society and taking responsibility as a team member.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes a life worthy of dignity of the person who is the subject of social service science.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Configures the communication between institutions in order to solve the problems.
|
2 | |||||
2 |
Uses the educational role in the social service area.
|
4 | |||||
3 |
Produces projects that will increase the consciousness level of the society.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with other professionals in the work team through an interdisciplinary approach at the stage of Social Service intervention
|
2 | |||||
2 |
Acts as a social worker in accordance with the laws, regulations and professional ethics rules.
|
0 | |||||
3 |
Organize their work in accordance with their rights and responsibilities as an individual.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 154 |
Total Workload of the Course Unit | 154 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |