TR EN

HUMAN BEHAVIOUR AND SOCIAL ENVIRONMENT II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SHT212 HUMAN BEHAVIOUR AND SOCIAL ENVIRONMENT II 4 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu derste öğrencinin, öncelikli olarak kendi düşünce biçimini, kognitif yapısını, kendi gelişim ortamını, aktarılan bilgiler çerçevesinde sorgulamasını ve gözden geçirerek yeniden düzenlemesini sağlayabilmektir. Bununla birlikte alan elemanı olarak tüm etkinliklerinde; tüm bireylerin (paydaşların) düşünce, davranış, algı, tutum ve inanç sistemlerini kültürler üstü bir bakış açısı ile ele alarak olabildiğince objektif bir anlayış ve profesyonel bir tutum sergilemesini sağlayabilmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğinde, gelişim dönemlerinden, Ergenlik, gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri ve bu dönemlerin görevleri psikolojik, biyolojik ve sosyal olarak ele alınacaktır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İnsanı çok boyutlu olarak betimler
Gelişim ve Kişilik kuramlarının bireyin davranışlarına etkisini yorumlar
İnsanın sosyal çevre ile etkileşimlerini genel boyutları ile açıklar
Gelişim dönemlerini ve bu dönemlerin görevlerini yorumlar
Gelişimin yaşam boyu devam ettiğini açıklar
Gelişim dönemlerine ilişkin bilgilerini sosyal hizmet uygulamaları için kullanır

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Çevre Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu
2 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Çevre Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu
3 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Yetişkinlik Dönemi: Tanımı, Özellikleri ve Gelişim Görevleri ve Yetişkinlik Kuramları Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu
4 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Genç yetişkinlik dönemi, gelişim görevleri ve genç yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
5 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Genç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu
6 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Orta Yaş Döneminin Biyolojik Yönleri: “Orta Yaş Krizi”. “Menopoz-Andropoz” Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
7 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Orta Yetişkinlik Döneminin Sosyal Yönleri I: Yoksulluk ve İşsizlik Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
8 - ARA SINAV -
9 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Orta Yetişkinlik Dönemi Döneminin Sosyal Yönleri II: Aile Kavramı, Aile Sorunları Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
10 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Orta Yetişkinlik Dönemi Döneminin Sosyal Yönleri II: Aile Kavramı, Aile Sorunları Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
11 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Orta Yetişkinlik Dönemi Döneminin Sosyal Yönleri III: Aile Sistemi Değerlendirme Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
12 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Yaşlılık Döneminin Genel Özellikleri, Yaşlılık Kuramları Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
13 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Yaşlılık Döneminin Fiziksel, Psikolojik ve Sosyal Yönleri Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
14 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Ölüm ve Ötenazi Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
15 Charles Zastrow, and Karen-Kirst Ashman. İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Genel Tekrar Anlatım, soru cevap, tartışma, öğrenci sunumu,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kağıtçıbaşı, Ç.(2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar. Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi.
Adler, A. (1984). Yaşama Sanatı. İstanbul: Say Yayınları.
Emiroğlu, V. (1995). Yaşlılık ve Yaşlının Sosyal Uyumu. İstanbul: Şafak Matbaacılık.
Hacettepe Üniversitesi Geriatrik Bilimler Araştırma Merkezi. Yaşlılık Gerçeği. Ankara: 2004.
İl, S. (1999). Evlilik ve Eş Seçimi. H.Ü. Sosyal Hizmetler Dergisi. (Deprem Özel Sayısı). Cilt: 1,Sayı: 10, Sy: 16-20.
Zastrow, C. ve Kirst-A. K. (2016). İnsan Davranışları ve Sosyal Çevre. Ankara: Nika Yayınları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts of Social Service, working fields and application frameworks.
2
2
Uses up-to-date information on Social Service field by associating it with the theory and application information of Social Service.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establish the link between the application frameworks of Social Service.
2
2
Evaluate the developments in the field of migration, globalization and human rights in the new world by using the theoretical knowledge in the field.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Using the research methods related to the field of Social Service, concludes scientific conclusions about social problems.
2
2
Examine the spatial legislation of Social Service and develop new strategies for implementation.
1

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Solve the problems specific to the field of Social Service according to scientific data.
1
2
Conduct trainings for individual, family and society by using advanced theoretical and practical knowledge in the field of Social Service.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Develop his / her competence in this area by taking the leadership role in working with individuals, groups and society and taking responsibility as a team member.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describes a life worthy of dignity of the person who is the subject of social service science.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Configures the communication between institutions in order to solve the problems.
2
2
Uses the educational role in the social service area.
4
3
Produces projects that will increase the consciousness level of the society.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with other professionals in the work team through an interdisciplinary approach at the stage of Social Service intervention
2
2
Acts as a social worker in accordance with the laws, regulations and professional ethics rules.
0
3
Organize their work in accordance with their rights and responsibilities as an individual.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 3 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 154
Total Workload of the Course Unit 154
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0