TR EN

BASICS OF NUTRITION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GAS118 BASICS OF NUTRITION 2 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı gıda tüketim şekillerinin beslenme ve hastalık önleme konusundaki önemi yanında temel besin öğelerinin özelliklerini ve insan vücuduna olan etkilerini açıklamakla birlikte, kişiye özgü menülerin oluşturulması için doğru beslenme konusunda temel bilgileri kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği beslenme ve sağlık, temel besin öğeleri ve önemleri, fonksiyonel besinler, metobolizma, menü planlama ve gıda alerjenleri konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Beslenmeyi her besin ögesinin sağlık için önemini de belirterek tanımlar.
Beslenme ile ilgili temel prensipleri arkadaşları ve meslektaşlarının bilgilendirecek şekilde açıklar.
Günlük fizyolojik enerji gereksinimini beslenme ilkelerini uygulayarak hesaplar.
Fizyolojik gereksinimler ve beslenme alışkanlıklarına göre beslenme ve sağlık arasında ilişkiyi açıklar.
Sağlıksız bir menüyü temel beslenme ilkeleri bilgilerini kullanarak sağlıklı bir menüye dönüşecek şekilde düzenler.
Sağlığın korunmasına fayda sağlayan belirli besin gruplarının işlevlerini açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, beslenme kavramı, gıda seçimi ve sağlık ilişkisi, makro ve mikro besin öğeleri Anlatım, Tartışma
2 Makale okuma Karbonhidratlar (basit şekerler, kompleks şekerler), diyette karbonhidrat miktarının azaltılması Anlatım, Tartışma
3 Makale okuma Proteinler, diyette proteinlerin önemi, gıdalardaki fonksiyonları, vejeteryanlık Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Makale okuma Yağlar (doymuş ve doymamış yağlar, fosfolipitler, mumlar, steroidler), yağların insan sağlığına etkileri ve gıdalardaki fonksiyonları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Literatür araştırması Su (suyun yapısı), insan sağlığı açısından önemi, gıdadaki fonksiyonu, Mineraller, minerallerin insan sağlığına etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Vitaminler, yağda çözünen vitaminler, suda çözünen vitaminler, vitaminlerin metobolizmaya etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Metabolizma, Günlük enerji ihtiyacının hesaplanması, egzersiz ile harcanan enerji miktarının hesaplanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Ödev sunumları, vize hazırlık çaışmaları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma
10 Literatür araştırması Vize sorularının açıklanarak çözülmesi, Besin grupları; et, yumurta, kuru baklagil grubu; süt ve süt ürünleri; sebze ve meyve grubu; yağlar ve şekerler Anlatım, Tartışma Grup Çalışmaları, Video İzleme
11 Saha araştırması Menü planlama, öğünler, öğünlerin önemi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Grup Çalışmaları
12 Saha araştırması Diyet ve sağlık, organik besinler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Grup Çalışmaları
13 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Yaşam döngüsünde beslenme, gıda alerjenleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Grup Çalışmaları
14 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Açlık, küresel sorunlar, GDO Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Grup Çalışmaları
15 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Ödev sunumları, final hazırlık çalışmaları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Rosenthal, J. (2017). Integrative Nutrition: A Whole-Life Approach to Health and Happiness, Integrative Nutrition.
Akyol, A., Bilgiç, P., Ersoy, G. 2008. Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlıklı Yaşam. Klasmat Matbacılık, Ankara.
Nutrition Principles and Recommendations in Diabetes. American Diabetes Association. Erişim: http://care.diabetesjournals.org/content/27/suppl_1/s36.full-text.pdf

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts about gastronomy.
3
2
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
2
2
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
3
2
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
1

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
1
2
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
1
3
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
1
4
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They calculate costs in the food and beverage field.
1
2
They carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
3
3
They organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
4
2
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
4
2
They organize activities related to the field.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
3
2
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
2
3
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 2 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 148
Total Workload of the Course Unit 148
Workload (h) / 25.5 5,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0