Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GMY339 | AIRCRAFT INDICATOR SYSTEMS AND TECHNIQUES | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersle öğrencilerin, tipik sistem düzenlemelerini anlaması ve elektronik gösterge sisteminin öğrenmesi hedeflenmiştir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Tipik sistem düzenlemeleri ve elektronik gösterge sistemlerinin kokpit yerleşimi, Modern uçaklarda kullanılan ekranların yaygın tiplerinin çalışma prensibi, Katot Işınlı Tüpler, Işık Yayan Diyotlu Ekranlar ve Sıvı Kristal Ekranlar, Elektrostatik boşalımlara duyarlı komponentlere özel muamelede bulunulması, Risklere ve olası hasara, komponent ve personelin antistatik koruma cihazlarına yönelik farkındalık, Tipik elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE'ye (Dahili Test Ekipmanlarına) ilişkin genel düzenleme: ECAM-Elektronik Merkezi Hava Aracı Monitörü EFIS-Elektronik Uçuş Gösterge Sistemi, Tipik elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE’ye (Dahili Test Ekipmanlarına) ilişkin genel düzenleme: ACARS-ARINC Komünikasyon ve Adresleme ve Kayıtlama Sistemi EICAS-Motor Gösterge ve Ekip İkaz Sistemi, Tipik elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE'ye (Dahili Test Ekipmanlarına) ilişkin genel düzenleme: FMS – Flight Management System, Tipik elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE'ye (Dahili Test Ekipmanlarına) ilişkin genel düzenleme: IRS-Ataletli Seyrüsefer/Referans Sistemi; FBW-elektronik kumandalı uçuş/elektronik uçuş kontrol sistemleri (fly-by-wire); GPS-Küresel Konumlama Sistemi, Tipik Elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE’ye ilişkin genel düzenleme: TCAS-Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi; Entegre Modüler Aviyonikler; Kabin Sistemleri, Enformasyon Sistemleri konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kısıtlamaların farkındalığını, uçuşa elverişlilik gereksinimleri ve yazılım programlarında yapılacak onaysız değişikliklerin olası yıkıcı etkilerini tanımlar. |
Modern uçaklarda CRT, LED ve LCD ekranların çalışma prensiplerini açıklar. |
EFIS üzerinde gösterilen bilgileri ve sistem içeriklerini tanımlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik sistem düzenlemeleri ve elektronik gösterge sistemlerinin kokpit yerleşimi. | Anlatım, Soru- Cevap |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik sistem düzenlemeleri ve elektronik gösterge sistemlerinin kokpit yerleşimi. | Anlatım, Soru- Cevap |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik sistem düzenlemeleri ve elektronik gösterge sistemlerinin kokpit yerleşimi. | Anlatım, Soru- Cevap |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik sistem düzenlemeleri ve elektronik gösterge sistemlerinin kokpit yerleşimi. | Anlatım, Soru- Cevap |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik sistem düzenlemeleri ve elektronik gösterge sistemlerinin kokpit yerleşimi. | Anlatım, Soru- Cevap |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik sistem düzenlemeleri ve elektronik gösterge sistemlerinin kokpit yerleşimi. | Anlatım, Soru- Cevap |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Modern uçaklarda kullanılan ekranların yaygın tiplerinin çalışma prensibi, Katot Işınlı Tüpler, Işık Yayan Diyotlu Ekranlar ve Sıvı Kristal Ekranlar. | Anlatım, Soru- Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Elektrostatik boşalımlara duyarlı komponentlere özel muamelede bulunulması, Risklere ve olası hasara, komponent ve personelin antistatik koruma cihazlarına yönelik farkındalık | Anlatım, Soru- Cevap |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE'ye (Dahili Test Ekipmanlarına) ilişkin genel düzenleme: ECAM-Elektronik Merkezi Hava Aracı Monitörü EFIS-Elektronik Uçuş Gösterge Sistemi | Anlatım, Soru- Cevap |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE’ye (Dahili Test Ekipmanlarına) ilişkin genel düzenleme: ACARS-ARINC Komünikasyon ve Adresleme ve Kayıtlama Sistemi EICAS-Motor Gösterge ve Ekip İkaz Sistemi | Anlatım, Soru- Cevap |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE'ye (Dahili Test Ekipmanlarına) ilişkin genel düzenleme: FMS – Flight Management System | Anlatım, Soru- Cevap |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE'ye (Dahili Test Ekipmanlarına) ilişkin genel düzenleme: IRS-Ataletli Seyrüsefer/Referans Sistemi; FBW-elektronik kumandalı uçuş/elektronik uçuş kontrol sistemleri (fly-by-wire); GPS-Küresel Konumlama Sistemi | Anlatım, Soru- Cevap |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Tipik Elektronik/dijital hava aracı sistemlerine ve ilgili BITE’ye ilişkin genel düzenleme: TCAS-Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi; Entegre Modüler Aviyonikler; Kabin Sistemleri, Enformasyon Sistemleri | Anlatım, Soru- Cevap |
15 | - | Genel Tekrar | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Megep, Uçuş Göstergeleri ve Aviyonik Sistemler, 2011 |
Nagabhushana, S. Sudha, L. K. Aircraft Instrumentation and System, 2010 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 20 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 232 |
Total Workload of the Course Unit | 232 | ||
Workload (h) / 25.5 | 9,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 9,0 |