TR EN

Profile of the Programme(Qualification)

PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Described in terms of theoretical and factual knowledge.

1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
2
Reklam Tasarımı ve İletişimi alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

SKILLS

Described in terms of cognitive and practical skills.

1
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
2
-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir
3
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.

Learning to Learn

1
-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.

Communication & Social

1
-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

Occupational and/or Vocational

1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
2
Reklam Tasarımı ve İletişimi alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
3
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
4
-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir
5
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
6
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
7
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır
8
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
9
-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
10
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
11
-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
15
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
16
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
17
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
18
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
19
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

KNOWLEDGE

Theoretical, Factual

Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
Gains detailed information about the concept of advertising and defines current issues in the field. Uses books and various tools and materials containing up-to-date and detailed information to obtain information on both theoretical and practice.
Interprets the concept of advertising, types and communication theories, taking into account the historical-cultural context.
Gains various information in the field of communication and improves theoretical knowledge about the advertising profession.
Establishes the relationship between the advertising field and the target audience. Also defines how the target audience should direct the communication work in the advertising campaign planning process.
Defines the legal regulations, current regulations, professional ethical values and the legislation and quality standards of the institutions for the advertising field.
The individual, who is informed about the advertising field, also improves their presentation techniques to convey information about this field.
Evaluates the data obtained from quantitative and qualitative research in the field of advertising.
Compares between traditional and current methods of advertising communication studies.
Makes the planning of advertising campaigns carried out in various media communication environments.
In order to create campaign strategies in the field of advertising, applies various research methods and techniques to obtain information from the target market
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
Reklam Tasarımı ve İletişimi alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

SKILLS

Cognitive, Practical

Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
Designs research by utilizing advanced theoretical and applied knowledge gained in the field.
Designs an advertising campaign by analyzing the economic, social and psychological etc. orientation of the target audience.
Evaluates and applies creative thinking methods and techniques while preparing communication work in the field of advertising.
Evaluates and interprets the advertising campaigns and communication strategies of brands in the sector.
Undertakes to design and analyze the advertising campaign process in line with a strategic goal.
Obtains data by conducting various research through the knowledge gained in the field.
Evaluates the information and data obtained about the field.
Interprets the data obtained from various research in the field and improves solutions based on evidence in line with these data.
Implements various stages to identify problems in the advertising field, to obtain data, to apply, to provide solutions and to interpret them.
While preparing an advertising campaign, they design materials and advertising shots for various advertising channels.
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır

PERSONAL & OCCUPATIONAL COMPETENCES IN TERMS OF EACH OF THE FOLLOWING GROUPS

Autonomy & Responsibility

Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
Applies a work to be carried out in the field independently.
Takes responsibility within the team or individually to solve the complex problems encountered in applications related to the field.
Divides the work among the employees under their responsibility and plans the activities for the development of the employees under them within the framework of a project.
Follows national and international problems in the field of advertising, describes, comments and proposes solutions.
Can express themselves fluently and acquire the ability to present a project by applying various strategies.
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.

Learning to Learn

Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir
They are able to compare the knowledge they have acquired in their field with their previous knowledge and questions the acquired knowledge with a critical approach.
Determines the learning needs.
They are open to lifelong learning and improve a positive attitude towards this issue.
-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.

Communication & Social

Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
They are able to describe the solution proposals regarding the problems they see in the field to authorized persons and institutions verbally and in writing.
Describes solution suggestions by supporting their thoughts on the issues related to their field and solution suggestions for problems with quantitative or qualitative data.
With the awareness of social responsibility, organizes and applies projects and activities for the environment.
By using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they are able to understand foreign studies in their field, and apply to the field by using their foreign language skills.
Uses information and communication technologies together with computer software by having at least the European Computer Use License Advanced Level required by the field.
-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

Occupational and/or Vocational

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Acts in accordance with similar values such as social, scientific, cultural and ethical in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
Adequately defines concepts such as universality of rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
In order to produce and distribute content in the field of advertising and to create continuity in this regard, students are able to collect and query the necessary data with scientific methods and use this data as a result of its evaluation.
They can critically evaluate the applications realized in the advertising industry and have the authority to develop creative ideas for needs or to solve any problem.
They are able to apply all kinds of research methods related to the field such as knowing how research to be done in the field of advertising should be, deciding on the type of research to be done, evaluating the data obtained from the research.
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.