TR EN

Program Yeterlilikleri

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI

BİLGİ

Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.

1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
2
Reklam Tasarımı ve İletişimi alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

BİLGİ

Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.

1
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
2
-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir
3
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır

YETKİNLİKLER

Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.

1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.

Öğrenme Yetkinliği

1
-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1
-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

Alana Özgü Yetkinlik

1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI

1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
2
Reklam Tasarımı ve İletişimi alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
3
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
4
-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir
5
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
6
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
7
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır
8
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
9
-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
10
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
11
-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
15
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
16
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
17
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
18
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
19
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
Reklam kavramıyla ilgili detaylı bilgiler edinmekte, alanla ilgili güncel konuları ele almaktadır. Hem kurumsal hem de uygulama üzerine bilgi edinmek için güncel ve detaylı bilgiler içeren kitaplardan ve çeşitli araç – gereçlerden yararlanmaktadır.
Reklam kavramını, türlerini ve iletişim kuramlarını, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
İletişim alanında çeşitli bilgiler edinir reklamcılık mesleğiyle ilgili kuramsal bilgilerini geliştirir.
Reklam alanıyla hedef kitle arasındaki ilişkiyi kurar. Ayrıca Reklam kampanyası planlama sürecinde hedef kitlenin iletişim çalışmasını nasıl yönlendirmesi gerektiğini yorumlar.
Reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri, güncel yönetmelikleri, mesleki etik değerleri ve kurumların mevzuat ve kalite standartlarını tanımlar.
Reklam alanıyla ilgili bilgilenen birey bu alanla ilgili bilgi aktarmak için sunuş tekniklerini de geliştirir.
Reklam alanında yapılmış olan nicel ve nitel araştırmalardan elde edilen verileri değerlendirir.
Geleneksel ile güncel reklam iletişim çalışmalarının yöntemleri arasında karşılaştırma yapar.
Çeşitli medya iletişim ortamlarında gerçekleştirilen reklam kampanyalarının planlanmasını yapar.
Reklam alanında kampanya stratejilerini oluşturabilmek için hedef pazardan bilgi etmek için çeşitli araştırma yöntem ve tekniklerini uygular
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
Reklam Tasarımı ve İletişimi alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerden yararlanarak araştırma tasarlar
Hedef kitlenin ekonomik, sosyal ve psikolojik vb. yönelimlerini analiz ederek reklam kampanyası tasarlar.
Reklam alanında iletişim çalışması hazırlarken yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini değerlendirip uygular.
Sektörde gerçekleştirilen reklam kampanyalarını, markaların iletişim stratejilerini değerlendirip yorumlar.
Stratejik bir hedef doğrultusunda reklam kampanya sürecini tasarlayabilmeyi ve çözümleyebilmeyi üstlenir.
Alanında edindiği bilgiler aracılığıyla çeşitli araştırmalar yaparak veriler elde eder.
Alanla ilgili edindiği bilgileri ve elde ettiği verileri yorumlar
Alanla ilgili gerçekleştirilen çeşitli araştırmalardan elde edilen verileri yorumlayıp bu veriler doğrultusunda kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Reklam alanındaki sorunları tespit etme, veri elde etme, uygulama yapma, çözüm sağlama ve yorumlama için çeşitli aşamaları uygular
Reklam kampanyası hazırlarken çeşitli reklam mecraları için materyaller ve reklam çekimlerini tasarlar.
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
Alanı ile ilgili gerçekleştirilecek bir çalışmayı bağımsız olarak uygular.
Alanla ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bulunduğu ekip içinde veya bireysel olarak sorumluluk üstlenir.
Sorumluluğu altında çalışanlar arasında iş bölümü yapar ve altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar
Reklam alanındaki ulusal ve uluslararası sorunları takip eder, tanımlar, yorumlar ve çözüm önerileri teklif eder.
Kendini akıcı bir şekilde ifade edebilir ve bir projeyi çeşitli stratejiler uygulayarak sunabilme becerisini elde eder
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
Öğrenme Yetkinliği
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir
Alanında edindiği bilgileri geçmiş bilgileriyle karşılaştırır ve edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular
Öğrenme gereksinimlerini belirler
Yaşam boyu öğrenmeye açık olup bu konuyla ilgili olumlu tutum sergiler
-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanla ilgili konularda gördüğü sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yetkili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel veya nitel verilerle destekleyerek çözüm önerileri sunar.
Toplumsal sorumluluk bilinciyle çevre için proje ve etkinlikler düzenleyerek bunları uygular
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki yabancı çalışmaları anlayabilir, kendisi de yabancı dil yeteneğini kullanarak alana katkıda bulunur
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyine sahip olarak bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
Alana Özgü Yetkinlik
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Reklam alanında yapılacak bir araştırmanın nasıl olması gerektiğini bilme, yapılacak araştırmanın türüne karar verme, araştırmadan elde edilen verileri değerlendirebilme gibi alanla ilgili her türlü araştırma yöntemini uygulayabilir
Reklam sektöründe gerçekleştirilen uygulamaları eleştirel bakışla değerlendirebilir, ihtiyaca yönelik veya herhangi bir sorunu çözmeye yönelik yaratıcı fikir geliştirebilecek yetkiye sahip olur.
Reklam alanında içerik üretmek, yaymak ve bu konuda devamlılık yaratmak için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, sorgulayabilir ve değerlendirmesi sonucunda bu verileri kullanabilir
Hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği gibi kavramları yeterli derecede tanımlar
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik gibi benzeri değerlere uygun hareket eder
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.