PROGRAMME LEARNING OUTCOMES |
---|
KNOWLEDGE |
Described in terms of theoretical and factual knowledge. |
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
2
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
3
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
|
4
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
|
5
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
SKILLS |
---|
Described in terms of cognitive and practical skills. |
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
|
2
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
3
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
|
OCCUPATIONAL |
---|
Autonomy & Responsibility |
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
|
2
To take initiative in Professional practise.
|
Learning to Learn |
---|
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
|
2
To believe in professional development and use it in implementations.
|
Communication & Social |
---|
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
|
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
|
Occupational and/or Vocational |
---|
1
To possess sports management process and use it.
|
PROGRAMME LEARNING OUTCOMES |
---|
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
2
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
3
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
|
4
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
|
5
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
6
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
|
7
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
8
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
|
9
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
|
10
To take initiative in Professional practise.
|
11
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
|
12
To believe in professional development and use it in implementations.
|
13
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
|
14
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
|
15
To possess sports management process and use it.
|
KNOWLEDGE |
||
---|---|---|
Theoretical, Factual |
||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
Possess theoretical and practical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
|
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
SKILLS |
||
---|---|---|
Cognitive, Practical |
||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, karar verir ve değişimlere uyum sağlar.
Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
|
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
|
PERSONAL & OCCUPATIONAL COMPETENCES IN TERMS OF EACH OF THE FOLLOWING GROUPS |
||
---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır.
Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır.
Conduct studies at basic level within the field independently.
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
|
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
|
Learning to Learn |
||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
Direct the education received to a higher education level in the same field or to an occupation in the same level.
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
|
Communication & Social |
||
---|---|---|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar.
Alanı ile ilgili rapor hazırlar, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunar.
Evaluate the acquired knowledge and skills at basic level within the field with a critical approach, determine and respond to learning needs.
|
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
|
Occupational and/or Vocational |
||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir.
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker s health and security.
|
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
|