PROGRAMME LEARNING OUTCOMES |
---|
KNOWLEDGE |
Described in terms of theoretical and factual knowledge. |
1
Required in the field of computer and information knows the term.
|
2
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
3
Knowledge about the concept of information security.
|
4
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
SKILLS |
---|
Described in terms of cognitive and practical skills. |
1
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
2
The ability to use different operating systems.
|
3
Self-installation performs the required software.
|
OCCUPATIONAL |
---|
Autonomy & Responsibility |
1
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
2
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
Learning to Learn |
---|
1
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
Communication & Social |
---|
1
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
Occupational and/or Vocational |
---|
1
Self desired operating system builds and manages.
|
PROGRAMME LEARNING OUTCOMES |
---|
1
Required in the field of computer and information knows the term.
|
2
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
3
Knowledge about the concept of information security.
|
4
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
5
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
6
The ability to use different operating systems.
|
7
Self-installation performs the required software.
|
8
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
9
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
10
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
11
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
12
Self desired operating system builds and manages.
|
KNOWLEDGE |
||
---|---|---|
Theoretical, Factual |
||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
Possess theoretical and practical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
|
|
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
Bilgisayar ile ilgili olan temel mesleki ingilizce terimlerini bilir.
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
SKILLS |
||
---|---|---|
Cognitive, Practical |
||
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
Temel elektrik-elektronik parçaların işlevlerini bilir.
Farklı işletim sistemlerini kullanma becerisi kazanır.
Kendinden istenen yazılım kurulum işlemini gerçekleştirir.
|
PERSONAL & OCCUPATIONAL COMPETENCES IN TERMS OF EACH OF THE FOLLOWING GROUPS |
||
---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
||
Conduct studies at basic level within the field independently.
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
|
Basit yazılım ve donanım hatalarını bulur ve düzeltir.
Var olan dijital bilgiyi korumak için düzenli periyotlarla yedekleme işlevini gerçekleştirir.
|
Learning to Learn |
||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Evaluate the acquired knowledge and skills at basic level within the field with a critical approach, determine and respond to learning needs.
Direct the education received to a higher education level in the same field or to an occupation in the same level.
Gain awareness of lifelong learning.
|
|
Kendi alanında bağımsız bir şekilde öğrenir ve öğrendiğini uygulayabilir.
|
Communication & Social |
||
---|---|---|
Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
İnsan ilişkileri ve iletişimi konusunda yapılması gerekeni bilir ve uygular.
|
Occupational and/or Vocational |
||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security.
|
|
Kendinden istenilen işletim sistemlerini kurar ve yönetir.
|