TR EN

Genel Bilgiler

Programın Amacı

Bu bölüm, küreselleşme ve bireyselleşme ile şekillenen yeni toplumsal sistemde kamu, özel ve üçüncü sektörlerin iletişim altyapılarını güçlendirmeyi ve bu alanda iletişim ve halkla ilişkiler kuramlarına dayalı olarak konuları analiz edebilen, değerlendirebilen ve yorumlayabilen nitelikli uzmanlar yetiştirmeyi amaçlar.

Programın Hedefi

Halkla ilişkiler ve tanıtım yüksek lisans programının hedefleri; ilgili alanlarda eleştirel şekilde düşünülebilen, yaratıcı yetenek ve becerilere sahip, dünya ve ülkemizde toplumsal sorunlara duyarlı, bütüncül düşünebilen, yeni düşünceleri geliştirebilen, genel kültürü ve bilgisi yüksek uzman yetiştirmektir.

 

Kariyer Olanakları

Halkla ilişkiler ve tanıtım yüksek lisans programını başarıyla tamamlayan bir mezun, geniş bir yelpazede kariyer fırsatlarına sahip olur. Bunlar arasında halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışma, marka ve organizasyonların tanıtımını üstlenme, yaratıcı yazar olarak metinler ve içerikler oluşturma, iletişim danışmanı olarak stratejik iletişim planları hazırlama, medya ilişkilerini yönetme ve kriz iletişimi süreçlerini idare etme gibi roller bulunmaktadır. Ayrıca, etkili iletişim becerileri ve alan bilgisi sayesinde iletişim profesyoneli olarak farklı sektörlerde çalışma olanağı da bulunmaktadır. Bu program mezunları, kurumlar ve girişimler için iletişim stratejilerini oluşturarak marka bilinirliğini artırabilir, kampanyaları yönetebilir ve genel olarak etkili iletişimi sağlayarak organizasyonların başarısına katkıda bulunabilirler.

 

Bölümün Geleceği

İletişim altyapısı ve teknolojilerindeki hızlı gelişmeler sonucunda bireyselleşen ancak aynı zamanda giderek daha da küreselleşen yeni toplumsal sistemde, halkla ilişkilerin rolü önemini arttırmıştır. Bu karmaşık etkileşim ağı içinde iletişim, bireyler arası ilişkilerden başlayarak yerel, ulusal ve uluslararası düzeylere kadar anlık ve etkileşimli bir yapıya dönüşmüştür. İletişim artık her alanda vazgeçilmez bir rol oynamakta olup, tüm kurumlar için hayati bir gereksinim haline gelmiştir. Kamu, özel sektör ve demokratik kitle örgütlerini içine alan geniş bir yelpazede çalışma fırsatları bulunmaktadır. Mezunlar, sadece reklam, halkla ilişkiler ve iletişim ajanslarında değil aynı zamanda kurumsal iletişimden pazarlama departmanlarına, marka ve pazarlama iletişimine kadar her sektörde çeşitli pozisyonlarda çalışabilme imkânına sahiptirler; hatta zaman içinde kendi işlerini kurma potansiyeline de sahiptirler.

 

Kimler Seçmeli

Halkla ilişkiler ve tanıtım yüksek lisans programı; alana ilgi duyan, sosyallik- yaratıcılık yönü olan, keşfetmekten ve üretkenlikten keyif alan, çevresi ile iyi iletişim kurabilen, güncel gelişmeleri yakından takip eden, toplumu ve toplumsal olayları anlamlandırıp yorumlayabilen, kendini yazılı ve sözlü olarak rahatça ifade edebilen, yüksek özgüvene sahip, empati yeteneği gelişmiş veya bu yönlerini geliştirmek isteyenler kişiler için uygun olabilecek bir programdır.

 

Çalışma Alanları

Mezunlar, kurumsal iletişim departmanlarında, medya kuruluşlarında, insan kaynakları ekiplerinde veya kendi girişimlerini yöneterek iletişim profesyonelleri olarak çalışmanın yanı sıra, aynı zamanda üniversitelerin ilgili bölümlerinde ve programlarında araştırmacı ve akademisyen rollerinde de görev alabilirler.

 

Yatay Geçiş İle Geçilen Programlar

Halkla ilişkiler ve tanıtım yüksek lisans programına benzer programlardan yatay geçiş yapabilir.

 

Dikey Geçiş İle Geçilen Programlar

Halkla ilişkiler ve tanıtım yüksek lisans programına dikey geçiş yapılabilecek bir bölüm yoktur.