TR EN

VERBAL NARRATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MUT203 VERBAL NARRATION 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TARIQ HASSAN MAHMOUD ELHADARY
Dersin Veren Hoca/Hocalar Dr.Öğr.Üyesi TARIQ HASSAN MAHMOUD ELHADARY

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, doğal anlatı kavramı, anlatı ve kurgu ve hikaye anlatıcılığı konularında öğrencilere farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Bu ders, hikaye anlatıcılığı, anlatısallık, kurgusallık ve bu kavramlar hakkındaki araştırmaları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etkileşimli hikaye anlatıcılığı kavramını açıklar
Anlatısallık ve kurgusallık kavramları arasında bağ kurar
Anlatı türlerini açıklar
Geçmiş anlatıları kategorize eder

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Doğal anlatıbilim nedir? Sözlü anlatım
2 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Edimbilimdeki problemler ve anlatının dili Sözlü anlatım
3 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Anlatısallık ve kurgusallık Sözlü anlatım ve tartışma
4 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Hikaye olarak anlatı Sözlü anlatım ve tartışma
5 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Doğal anlatı ve sözel anlatılar Sözlü anlatım ve tartışma
6 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Hikaye anlatıcılığı Sözlü anlatım ve tartışma
7 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Etkili hikaye anlatıcılığı Sözlü anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Anlatıbilim nedir? Sözlü anlatım ve tartışma
10 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Anlatı nedir? Sözlü anlatım ve tartışma
11 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Anlatının yapısı Sözlü anlatım ve tartışma
12 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Başlıkların çevrilmesi Sözlü anlatım ve tartışma
13 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Zamansallık kavramı Sözlü anlatım ve tartışma
14 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Mekansallık kavramı Sözlü anlatım ve tartışma
15 Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması Tarihsellik kavramı Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Monika Fludernik (2002). Towards a `Natural' Narratology. London: Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0