Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
YDL201 |
MESLEKİ İNGİLİZCE I |
3 |
2 |
2 |
2 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz-Yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersin Veren Hoca/Hocalar |
Öğr.Gör. AYLİN AYDIN-Öğr.Gör. ESMA ŞERMET-Dr.Öğr.Üyesi FADIL SULIMAN SALIH ELMENFI-Öğr.Gör. NURDAN GÖRGÜLÜ-Öğr.Gör. ÖZGÜR KARAKAŞ-Öğr.Gör. PINAR ASLAN-Öğr.Gör. SAMET ÇAKIROĞLU-Öğr.Gör. ŞENAY ÇAYLAN |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere çeşitli alanlarda ileri düzeyde çalışmaları için akademik okuma, yazma ve iletişim becerilerini tanıtmaktır. Bu ders öğrencilerin toplumla etkileşim kurmak için gerekli becerileri profesyonel bir şekilde geliştirmelerini sağlar. |
İçerik: |
Bu ders, işletme odaklı konuları, disiplinle ilgili metinleri ve çeşitli çalışma alanlarında ilgili İngilizce hukuk terimlerinin kullanımını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Çalışma alanlarıyla ilgili terimleri, temel kavram ve teknikleri açıklar. |
Çalışma alanlarıyla ilgili metinleri kendi sözcükleriyle ifade eder. |
Yazılı bir sınav veya ödevde çalışma alanlarıyla ilgili elde ettiği bilgileri gösterir. |
Çalışma alanlarındaki sorunları eleştirir ve sorunlara yönelik çözüm tahminlerinde bulunur. |
Çalışma alanlarında iletişim ve yazma becerilerini gösterir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Turizm Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
2 |
Okuma |
İşletme Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
3 |
Okuma |
Yönetim Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme / Video konferans |
4 |
Okuma |
Ekonomi Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
5 |
Okuma |
Ticaret Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
6 |
Okuma |
Lojistik Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme / Video konferans |
7 |
Okuma |
Finans Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma |
Araştırma Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
10 |
Okuma |
Siyaset Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
11 |
Okuma |
Kentleşme Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
12 |
Okuma |
Kamu Yönetimi Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme / Video konferans |
13 |
Okuma |
Uluslararası İlişkiler Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
14 |
Okuma |
Hukuk Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
15 |
Okuma |
Hukuk Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme / Video konferans |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Brown, G. W., & Kauffman, K. D. (2014). Legal terminology. Upper Saddle River, NJ: Pearson. |
Budin, G., & Wright, S. E. (2001). Handbook of terminology management. Amsterdam: J. Benjamins. |
Corden, W. M. (1992). International trade theory and policy: Selected essays of W. Max Corden. Aldershot: Edward Elgar. |
Sharma, U., & Sharma, S. K. (2007). Principles and theory in political science. New Delhi: Atlantic. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
40 |
|
Ödev Değerlendirme |
1 |
10 |
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
TOPLAM |
3 |
100 |
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
5 |
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
12 |
2 |
24 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
11 |
1 |
11 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
2 |
1 |
2 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
54 |
|
Genel Toplam |
54 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|