TR EN

MOZAİK VE DUVAR RESMİ KORUMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY338 MOZAİK VE DUVAR RESMİ KORUMA 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) eserlerin koruma ve onarım yetkinliğinin elde edilmesidir.
İçerik: Bu dersin içeriği, Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) eserlerin konservasyonunda izlenecek kurallar ve yöntemlerdir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mozaik ve Duvar Resminin (Fresk) tarihsel gelişim süreciyle yapım tekniklerini çözümleyebilir.
Mozaik ve Duvar Resimlerinde (Fresk) görülen bozulma türlerini tespit edebilir.
Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyonu ve restorasyonunda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları kullanabilir.
Mozaik ve Duvar Resminin (Fresk) mevcut orijinal malzemelerine uygun olan onarım tekniğinin tespit ederek ve onarım malzemelerinin hazırlayabilir.
Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyonu ve restorasyonu ile ilgili teknik çalışmaları uygulayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma Ders tanıtımı, uygulama ve değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) tanımlamaları ve tarihsel gelişim süreçleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) yapım aşamaları ve türleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) bozulma türleri ve nedenleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) koruma yöntemleri. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) korumaya yönelik malzeme bilgisi. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) korumaya yönelik malzeme bilgisi. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonunda uygulanacak teknik çalışmalar. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
11 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
12 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
13 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
14 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
15 Okuma Genel tekrar ve derslerin değerlendirilmesi. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Üstüner, A. C.(2003). Mozaik Sanatı. İstanbul: Engin Yayıncılık.
Roby, T. and Demas, M. (2012). Mosaics in Situ: An Overview of Literature on Conservation of Mosaics in Situ. Los Angeles: The Getty Conservation Institute

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlar (define). (Bloom 1)
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder. (organise). (Bloom 6)
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle iş yaşamında kullanır (perform) (Bloom 4)
0
2
Bakım uygulamaları için gerekli olan güncel doküman, modern teknik ve araçları seçer (choose). (Bloom 2)
0
3
Alanı ile ilgili bilgi edinebilmek için, bakım el kitaplarını ve diğer bilgi kaynaklarını iş yaşamında kullanır (use) (Bloom 3)
0
4
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanların güncelliklerini belirler (determine). (Bloom 1)
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (use) Bloom 3
0
2
Konuyu tanımlayan kroki, şema, grafik vb. dokümanları okuyarak yorumlar (interprent). (Bloom 2)
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunlar için çözüm geliştirir. (develop) (Bloom 6)
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler (determine) (Bloom 3)
0
2
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır (use) (Bloom 3)
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Teknik resim bilgisini etkin bir şekilde iş yaşamında uygulayabilir (apply) (Bloom 3)
0
2
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak belirtir (state) (Bloom 1)
0
3
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzmanlarla tartışır (debate) (Bloom 2)
0
4
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır (participate) (Bloom 3)
0
5
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri organize eder. (organize) (Bloom 6)
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır (use). (Bloom 3)
0
2
Alanında karşılaştığı sorunları çözer. (solve) (Bloom 3)
0
3
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında gerekli davranış kültürünü çalıştığı ekibe uygular (apply) (Bloom 3)
0
4
Emniyet faktörü bilincini kendisine ve ekibine yerleştirir. (locate) Bloom 1)
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 2 28
Laboratuar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 56 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0