TR EN

KORUMA HUKUKU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY430 KORUMA HUKUKU 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunu kavramsal ve kurumsal olarak tanıtmak, taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunun ilke ve kurallarını öğretmek ve uygulanmasını örneklerle göstermektir.
İçerik: Bu dersin amacı; taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunu kavramsal ve kurumsal olarak tanıtmak, taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunun ilke ve kurallarını öğretmek ve uygulanmasını örneklerle göstermektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Koruma hukuku genel özellikleri tanımlar.
Dünyada ve Türkiye’de koruma hukukunun tarihsel kökenlerini açıklar.
Koruma hukuku ile ilgili kavramları yorumlar.
Türkiye’de koruma hukukuna yönelik mevzuatın gelişimini özetler.
Koruma hukuku ile ilgili uluslararası alanda imzaladığımız metinleri açıklar.
Türkiye’de koruma hukukuna yönelik kurumları sıralar.
Koruma hukukuna yönelik yönetmelik ve ilke kararlarını açıklar.
Türkiye’de koruma hukukunun sorunlarını yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Dersin amacı Sözlü anlatım
2 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Dünyada koruma hukukunun gelişimi Sözlü anlatım
3 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de kültür varlıklarına yönelik koruma hukukunun tarihsel kökenleri: Osmanlı dönemi Sözlü anlatım
4 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de kültür varlıklarına yönelik koruma hukukunun tarihsel kökenleri: Erken Cumhuriyet dönemi Sözlü anlatım
5 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Dünyada Koruma Hukuku ile ilgili mevzuat Sözlü anlatım
6 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Günümüzde Türkiye’de koruma hukuku ile ilgili mevzuat Sözlü anlatım
7 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Günümüzde Türkiye’de koruma hukuku ile ilgili yönetmelikler ve ilke kararları Sözlü anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Ders tekrarı Sözlü anlatım
10 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Konu ile ilgili uluslararası kurumlar ve metinler Sözlü anlatım
11 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de kültür varlıklarına yönelik kurumsal yapı Sözlü anlatım
12 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Koruma Bölge Kurullarının Yapısı ve İşleyişi Sözlü anlatım
13 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de kültür varlıklarının tespit ve tescili ve envanteri Sözlü anlatım
14 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de koruma hukukunun uygulama sorunları Sözlü anlatım
15 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Ders Tekrarı Sözlü anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Madran, E. ve Özgönül, N. (2011). Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması. İstanbul: Mimarlar Odası Yayınları.
Ahunbay , Z. (2010): Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon.İstanbul: Yem Yayınları.
Forrest, C. (2010). International Law and the Protection of Cultural Heritage. London: Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlar (define). (Bloom 1)
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder. (organise). (Bloom 6)
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle iş yaşamında kullanır (perform) (Bloom 4)
0
2
Bakım uygulamaları için gerekli olan güncel doküman, modern teknik ve araçları seçer (choose). (Bloom 2)
0
3
Alanı ile ilgili bilgi edinebilmek için, bakım el kitaplarını ve diğer bilgi kaynaklarını iş yaşamında kullanır (use) (Bloom 3)
0
4
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanların güncelliklerini belirler (determine). (Bloom 1)
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (use) Bloom 3
0
2
Konuyu tanımlayan kroki, şema, grafik vb. dokümanları okuyarak yorumlar (interprent). (Bloom 2)
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunlar için çözüm geliştirir. (develop) (Bloom 6)
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler (determine) (Bloom 3)
0
2
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır (use) (Bloom 3)
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Teknik resim bilgisini etkin bir şekilde iş yaşamında uygulayabilir (apply) (Bloom 3)
0
2
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak belirtir (state) (Bloom 1)
0
3
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzmanlarla tartışır (debate) (Bloom 2)
0
4
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır (participate) (Bloom 3)
0
5
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri organize eder. (organize) (Bloom 6)
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır (use). (Bloom 3)
0
2
Alanında karşılaştığı sorunları çözer. (solve) (Bloom 3)
0
3
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında gerekli davranış kültürünü çalıştığı ekibe uygular (apply) (Bloom 3)
0
4
Emniyet faktörü bilincini kendisine ve ekibine yerleştirir. (locate) Bloom 1)
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0