Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
YDL202 |
MESLEKİ İNGİLİZCE II |
4 |
2 |
2 |
2 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz-Yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi LOKMAN KANTAR |
Dersin Veren Hoca/Hocalar |
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders, çeşitli çalışma alanlarından gelen kitlelere bilgileri sunma konusunda öğrenci yetkinliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Burada vurgu, fikirleri organize etmeye ve geliştirmeye, bilgilenmek için okumaya, yeni kelimelerle ifade edebilmeye, referans vermeye ve gramer açısından doğruluğa yapılmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders çeşitli çalışma alanlarındaki güncel konuları, teorileri, kavramları, yöntemleri ve fikirleri ve bu çalışma alanlarıyla bağlantılı metinleri ele almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Çalışma alanındaki güncel teorileri, kavramları, yöntemleri ve fikirleri tartışıp yorumlar. |
Çalışma alanıyla ilgili metinleri analiz eder. |
Hedeflenen bilgiyi çeşitli farklı birincil kaynaklardan derler. |
Yazılı bir sınav veya ödevde çalışma alan bilgisini gösterir. |
Çalışma alanındaki bir konuyla alakalı bir paragraf yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
İletişim Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
2 |
Video izleme |
Sinema ve Televizyon Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
3 |
Okuma |
Yeni Medya Terminolojisi |
Video Konferans |
4 |
Okuma |
Halkla İlişkiler Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
5 |
Video izleme |
Beşeri Bilimler Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
6 |
Video izleme |
Edebiyat Terminolojisi |
Video Konferans |
7 |
Video izleme |
Psikoloji Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Video izleme / Okuma |
Kişiler Arası İlişkiler Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
10 |
Okuma |
Sosyoloji Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
11 |
Video izleme / Okuma |
Felsefe Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
12 |
Video izleme / Okuma |
Çevre Terminolojisi |
Video Konferans |
13 |
Video izleme / Okuma |
Sürdürülebilirlik Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
14 |
Okuma |
Çok kültürlülük Terminolojisi |
Programlanmış Öğrenme |
15 |
Okuma |
Anlaşmazlık Çözümleme Terminolojisi |
Video Konferans |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Kalat, J. W. (2017). Introduction to psychology. Boston, Massachusetts: Cengage Learning. |
LoBrutto, V. (2012). The art of motion picture editing: an essential guide to methods. New York: Allworth Press. |
Steinberg, S. R. (2009). Diversity and multiculturalism: A reader. New York: Peter Lang Publishing. |
Weber, M. (2002). Basic concepts in sociology. New York: Citadel Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ve finans ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri iktisat, işletme, hukuk, istatistik, muhasebe ve pazarlama alanıyla ilişkilendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık uygulamalarını finans teorileri, matematiksel ve istatistiksel yöntemlerle ilişkilendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanları ile ilişkilendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerindeki planlama ve uygulama sürecini açıklar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde karşılaşılan problem için çözüm önerileri oluşturur.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
İktisadi verileri doğru bir şekilde analiz ederek, finansal riskleri minimize edecek şekilde tasarrufları ve portföy yatırımlarını yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık işlemlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevi yerine getirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık faaliyetlerinin planlanması sürecini ve insan kaynağı performans konularında gerekli olan temel bilgiyi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili veri tabanları bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sektördeki paydaşlarla yenilikçi fikirleri ortaya çıkarmak için iş birliği yapar.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili bilimsel, sektörel gelişmeleri ve yenilikleri araştırır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili finansal verileri analiz eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
12 |
2 |
24 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
11 |
1 |
11 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
2 |
1 |
2 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
54 |
|
Genel Toplam |
54 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|