TR EN

MESSAGE DESIGN IN ADVERTISING COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTI409 MESSAGE DESIGN IN ADVERTISING 5 3 3 5

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Tartışma
2 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ve hedef kitle İleti ve tasarım. Temel tasarım elemanları Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik tasarım ilkeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ve algı. Gestalt prensipleri. Anlatım, Tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam türleri ve reklam mecraları Anlatım, Tartışma
6 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam fotoğrafçılığı Anlatım, Tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam tasarımında renkler ve işlevleri Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme İleti tasarımında tipografi ve kullanım şekilleri Proje uygulama
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İleti tasarımında görsel ve işitsel unsurların irdelenmesi. Metz'in göstergebilim yöntemi Anlatım, Tartışma
11 Konuyla ilgili görsel ve işitsel örnekleri inceleme İleti tasarımında müzik. Reklamda müzik kullanımı. Akorların ruhsal anlamları Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Basılı reklamlarda iletiyi etkileyen unsurlar Proje uygulama
13 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Yeni medyada ileti tasarımı Anlatım, Tartışma
14 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Sosyal Medyada İçerik Yönetimi Anlatım, Tartışma
15 Konuyla ilgili örnekleri inceleme İleti tasarımı - Örnek proje uygulama Proje uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -