TR EN

MEDIA AUDIENCE THEORIES COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
THY218 MEDIA AUDIENCE THEORIES 4 3 3 6

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Ders içeriği hakkında bilgilendirme İzleyici kavramı ve izleyici araştırmalarına giriş Anlatım
2 Kitap okuma İletişim araştırmaları içerisinde izleyici merkezli araştırmalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Aktif izleyici tezi ve Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Kullanımlar ve Etkiler Modeli Bağımlılık Kuramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Öğrenci Araştırma - Kitap okuma Kullanımlar ve Bağımlılık Modeli Beklenti – Değer Yaklaşımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma Rosengren’in genel modeli Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitap okuma Renckstorf’un Toplumsal Eylem Modeli Izleyici alımlaması ve Çözümlemesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Öğrenci Ödev Hazırlama - Kitap okuma Izleyicinin ulaşması, seçimi ve beğenisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Kültürel Çalışmalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Stuart Hall ve Kodlama - Kodaçımlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Etkin izleyici kuramı ve David Morley Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma John Fiske ve Popüler Kültür/Kitle kültürü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Kitap okuma Raymond Williams ve Televizyon Teorisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Reyting ve İzleyici Ölçümlemeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -