Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GMS103 | BASIC PRINCIPLES OF NUTRITION | 1 | 3 | 3 | 8 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. ASLI MUSLU CAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Gıda tüketim şekillerinin beslenme ve hastalık önleme konusundaki önemi yanında temel besin öğelerinin özelliklerini ve insan vücuduna olan etkilerini açıklamaktır. Kişiye özgü menülerin oluşturulması için doğru beslenme konusunda temel bilgileri kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Beslenme ve sağlık, temel besin öğeleri ve önemleri, fonksiyonel besinler, metabolizma, menü planlama ve gıda alerjenleri konularını kapsamaktadır |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Beslenmeyi her besin ögesinin sağlık için önemini de belirterek tanımlar. |
Beslenme ile ilgili temel prensipleri arkadaşları ve meslektaşlarının bilgilendirecek şekilde açıklar. |
Günlük fizyolojik enerji gereksinimini beslenme ilkelerini uygulayarak hesaplar. |
Fizyolojik gereksinimler ve beslenme alışkanlıklarına göre beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Sağlıksız bir menüyü temel beslenme ilkeleri bilgilerini kullanarak tanımlar. |
Sağlığın korunmasına fayda sağlayan belirli besin gruplarının işlevlerini açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, beslenme kavramı, gıda seçimi ve sağlık ilişkisi, makro ve mikro besin öğeleri | Anlatım, Tartışma |
2 | Makale okuma | Karbonhidratlar (basit şekerler, kompleks şekerler), diyette karbonhidrat miktarının azaltılması | Anlatım, Tartışma |
3 | Makale okuma | Proteinler, diyette proteinlerin önemi, gıdalardaki fonksiyonları, vejeteryanlık | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Makale okuma | Yağlar (doymuş ve doymamış yağlar, fosfolipitler, mumlar, steroidler), yağların insan sağlığına etkileri ve gıdalardaki fonksiyonları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Literatür araştırması | Su (suyun yapısı), insan sağlığı açısından önemi, gıdadaki fonksiyonu, Mineraller, minerallerin insan sağlığına etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama | Vitaminler, yağda çözünen vitaminler, suda çözünen vitaminler, vitaminlerin metabolizmaya etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama | Metabolizma, Günlük enerji ihtiyacının hesaplanması, egzersiz ile harcanan enerji miktarının hesaplanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay Analizi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama | Ödev sunumları, vize hazırlık çalışmaları | Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür araştırması | Vize sorularının açıklanarak çözülmesi, Besin grupları; et, yumurta, kurubaklagil grubu; süt ve süt ürünleri; sebze ve meyve grubu; yağlar ve şekerler | Anlatım, Tartışma Grup Çalışmaları, Video İzleme |
11 | Saha araştırması | Menü planlama, öğünler, öğünlerin önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Grup Çalışmaları |
12 | Saha araştırması | Diyet ve sağlık, organik besinler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları |
13 | Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama | Yaşam döngüsünde beslenme, gıda alerjenleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama | Açlık, küresel sorunlar, GDO | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Video İzleme |
15 | Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama | Ödev sunumları, final hazırlık çalışmaları | Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Tayar, M., Korkmaz, N.H., & Özkeleş, H.E. (2017). Beslenme İlkeleri. Dora Yayınları, Bursa |
Akyol, A., Bilgiç, P., & Ersoy, G. (2008). Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlıklı Yaşam. Klasmat Matbacılık, Ankara. |
Nutrition Principles and Recommendations in Diabetes. American Diabetes Association. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | ||
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 3 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to know the science behind cooking.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
|
2 | |||||
2 |
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
|
1 | |||||
2 |
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
|
0 | |||||
2 |
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
|
0 | |||||
3 |
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 8 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 8 | 56 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 208 |
Total Workload of the Course Unit | 208 | ||
Workload (h) / 25.5 | 8,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 8,0 |