TR EN

BASIC PRINCIPLES OF NUTRITION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GMS103 BASIC PRINCIPLES OF NUTRITION 1 3 3 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. ASLI MUSLU CAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Gıda tüketim şekillerinin beslenme ve hastalık önleme konusundaki önemi yanında temel besin öğelerinin özelliklerini ve insan vücuduna olan etkilerini açıklamaktır. Kişiye özgü menülerin oluşturulması için doğru beslenme konusunda temel bilgileri kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Beslenme ve sağlık, temel besin öğeleri ve önemleri, fonksiyonel besinler, metabolizma, menü planlama ve gıda alerjenleri konularını kapsamaktadır

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Beslenmeyi her besin ögesinin sağlık için önemini de belirterek tanımlar.
Beslenme ile ilgili temel prensipleri arkadaşları ve meslektaşlarının bilgilendirecek şekilde açıklar.
Günlük fizyolojik enerji gereksinimini beslenme ilkelerini uygulayarak hesaplar.
Fizyolojik gereksinimler ve beslenme alışkanlıklarına göre beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi açıklar.
Sağlıksız bir menüyü temel beslenme ilkeleri bilgilerini kullanarak tanımlar.
Sağlığın korunmasına fayda sağlayan belirli besin gruplarının işlevlerini açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, beslenme kavramı, gıda seçimi ve sağlık ilişkisi, makro ve mikro besin öğeleri Anlatım, Tartışma
2 Makale okuma Karbonhidratlar (basit şekerler, kompleks şekerler), diyette karbonhidrat miktarının azaltılması Anlatım, Tartışma
3 Makale okuma Proteinler, diyette proteinlerin önemi, gıdalardaki fonksiyonları, vejeteryanlık Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Makale okuma Yağlar (doymuş ve doymamış yağlar, fosfolipitler, mumlar, steroidler), yağların insan sağlığına etkileri ve gıdalardaki fonksiyonları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Literatür araştırması Su (suyun yapısı), insan sağlığı açısından önemi, gıdadaki fonksiyonu, Mineraller, minerallerin insan sağlığına etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Vitaminler, yağda çözünen vitaminler, suda çözünen vitaminler, vitaminlerin metabolizmaya etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Metabolizma, Günlük enerji ihtiyacının hesaplanması, egzersiz ile harcanan enerji miktarının hesaplanması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay Analizi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Ödev sunumları, vize hazırlık çalışmaları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma
10 Literatür araştırması Vize sorularının açıklanarak çözülmesi, Besin grupları; et, yumurta, kurubaklagil grubu; süt ve süt ürünleri; sebze ve meyve grubu; yağlar ve şekerler Anlatım, Tartışma Grup Çalışmaları, Video İzleme
11 Saha araştırması Menü planlama, öğünler, öğünlerin önemi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Grup Çalışmaları
12 Saha araştırması Diyet ve sağlık, organik besinler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları
13 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Yaşam döngüsünde beslenme, gıda alerjenleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Açlık, küresel sorunlar, GDO Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Video İzleme
15 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama Ödev sunumları, final hazırlık çalışmaları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tayar, M., Korkmaz, N.H., & Özkeleş, H.E. (2017). Beslenme İlkeleri. Dora Yayınları, Bursa
Akyol, A., Bilgiç, P., & Ersoy, G. (2008). Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlıklı Yaşam. Klasmat Matbacılık, Ankara.
Nutrition Principles and Recommendations in Diabetes. American Diabetes Association.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 40
Ödev Değerlendirme 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 3 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to know the science behind cooking.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
2
2
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
1
2
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
0
2
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
0
3
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 8 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 8 56
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 208
Total Workload of the Course Unit 208
Workload (h) / 25.5 8,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0