TR EN

PROJECT MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GMS413 PROJECT MANAGEMENT 7 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Instructor(s) of the Course Unit Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bir proje fikrinin başlatılması, planlaması, yürütülmesi, izlenmesi ve denetlenmesi süreçlerine dair temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bunun yanında öğrencilere yeni iş fikirlerini projeye dönüştürmeleri ve projelerini hayata geçirmeleri için gerekli teorik ve pratik altyapıyı kazandırmak amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Proje fikri geliştirme, literatür araştırması yapma, mutfakta deney çalışmaları, ara rapor hazırlama, final raporu hazırlama, problemlere çözüm getirme ve yeni yaklaşımlarla problem çözme.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Özgün proje fikri geliştirir.
Problemlere çözüm alternatifleri yaratır.
Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayabilecek bilgileri seçer.
Projenin tüm aşamalarını kavramsal olarak tasarlar.
Standartlara uygun raporlar hazırlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Proje konusunun belirlenmesi için beyin fırtınası Anlatım, Beyin fırtınası
2 Makale okuma, Literatür araştırması Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması, uygulama Anlatım, Beyin fırtınası, Tartışma, Uygulama
3 Literatür araştırması Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama
4 Literatür araştırması İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama
5 Literatür araştırması Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama
6 Literatür araştırması, proje raporu hazırlama Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama
7 Literatür araştırması, proje raporu hazırlama Çalışma verilerin değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Analizi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür araştırması, proje raporu hazırlama Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme, uygulama Proje sunumları
10 Literatür araştırması Projede ortaya çıkan problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması, uygulama Anlatım, Beyin fırtınası, Grup Çalışmaları, Uygulama
11 Literatür araştırması Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışmaları, Uygulama
12 Literatür araştırması ve deneysel çalışmalar Deneysel çalışmaların yürütülmesi, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Uygulama
13 Literatür araştırması ve deneysel çalışmalar Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Uygulama
14 Literatür araştırması ve proje uygulama çalışmaları Projenin uygulanması Grup Çalışmaları, Uygulama
15 Literatür araştırması ve proje raporu hazırlama Proje nihai raporu ve sunum Proje sunumları, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Newton, P. 2015. Principles of Project Management. http://www.free-management-ebooks.com/dldebk-pdf/fme-project-principles.pdf
Portney, S.E. 2012. Proje Yönetimi For Dummies. Doğan Kitap. 340s.
Ersoy, M.S. 2014. Proje Yönetimi. İmaj Yayıncılık. 280s.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to know the science behind cooking.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
4
2
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
5
2
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
2
2
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
0
3
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 131
Total Workload of the Course Unit 131
Workload (h) / 25.5 5,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0