Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GMS413 | PROJECT MANAGEMENT | 7 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Instructor(s) of the Course Unit | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bir proje fikrinin başlatılması, planlaması, yürütülmesi, izlenmesi ve denetlenmesi süreçlerine dair temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bunun yanında öğrencilere yeni iş fikirlerini projeye dönüştürmeleri ve projelerini hayata geçirmeleri için gerekli teorik ve pratik altyapıyı kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Proje fikri geliştirme, literatür araştırması yapma, mutfakta deney çalışmaları, ara rapor hazırlama, final raporu hazırlama, problemlere çözüm getirme ve yeni yaklaşımlarla problem çözme. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Özgün proje fikri geliştirir. |
Problemlere çözüm alternatifleri yaratır. |
Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayabilecek bilgileri seçer. |
Projenin tüm aşamalarını kavramsal olarak tasarlar. |
Standartlara uygun raporlar hazırlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Proje konusunun belirlenmesi için beyin fırtınası | Anlatım, Beyin fırtınası |
2 | Makale okuma, Literatür araştırması | Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması, uygulama | Anlatım, Beyin fırtınası, Tartışma, Uygulama |
3 | Literatür araştırması | Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
4 | Literatür araştırması | İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
5 | Literatür araştırması | Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
6 | Literatür araştırması, proje raporu hazırlama | Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
7 | Literatür araştırması, proje raporu hazırlama | Çalışma verilerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Analizi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür araştırması, proje raporu hazırlama | Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme, uygulama | Proje sunumları |
10 | Literatür araştırması | Projede ortaya çıkan problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması, uygulama | Anlatım, Beyin fırtınası, Grup Çalışmaları, Uygulama |
11 | Literatür araştırması | Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışmaları, Uygulama |
12 | Literatür araştırması ve deneysel çalışmalar | Deneysel çalışmaların yürütülmesi, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Uygulama |
13 | Literatür araştırması ve deneysel çalışmalar | Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Uygulama |
14 | Literatür araştırması ve proje uygulama çalışmaları | Projenin uygulanması | Grup Çalışmaları, Uygulama |
15 | Literatür araştırması ve proje raporu hazırlama | Proje nihai raporu ve sunum | Proje sunumları, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Newton, P. 2015. Principles of Project Management. http://www.free-management-ebooks.com/dldebk-pdf/fme-project-principles.pdf |
Portney, S.E. 2012. Proje Yönetimi For Dummies. Doğan Kitap. 340s. |
Ersoy, M.S. 2014. Proje Yönetimi. İmaj Yayıncılık. 280s. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to know the science behind cooking.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
|
4 | |||||
2 |
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
|
5 | |||||
2 |
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
|
2 | |||||
2 |
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
|
0 | |||||
3 |
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 131 |
Total Workload of the Course Unit | 131 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |