Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMS413 | PROJE YÖNETİMİ | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bir proje fikrinin başlatılması, planlaması, yürütülmesi, izlenmesi ve denetlenmesi süreçlerine dair temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bunun yanında öğrencilere yeni iş fikirlerini projeye dönüştürmeleri ve projelerini hayata geçirmeleri için gerekli teorik ve pratik altyapıyı kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Proje fikri geliştirme, literatür araştırması yapma, mutfakta deney çalışmaları, ara rapor hazırlama, final raporu hazırlama, problemlere çözüm getirme ve yeni yaklaşımlarla problem çözme. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Özgün proje fikri geliştirir. |
Problemlere çözüm alternatifleri yaratır. |
Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayabilecek bilgileri seçer. |
Projenin tüm aşamalarını kavramsal olarak tasarlar. |
Standartlara uygun raporlar hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Proje konusunun belirlenmesi için beyin fırtınası | Anlatım, Beyin fırtınası |
2 | Makale okuma, Literatür araştırması | Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması, uygulama | Anlatım, Beyin fırtınası, Tartışma, Uygulama |
3 | Literatür araştırması | Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
4 | Literatür araştırması | İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
5 | Literatür araştırması | Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
6 | Literatür araştırması, proje raporu hazırlama | Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
7 | Literatür araştırması, proje raporu hazırlama | Çalışma verilerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Analizi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür araştırması, proje raporu hazırlama | Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme, uygulama | Proje sunumları |
10 | Literatür araştırması | Projede ortaya çıkan problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması, uygulama | Anlatım, Beyin fırtınası, Grup Çalışmaları, Uygulama |
11 | Literatür araştırması | Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışmaları, Uygulama |
12 | Literatür araştırması ve deneysel çalışmalar | Deneysel çalışmaların yürütülmesi, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Uygulama |
13 | Literatür araştırması ve deneysel çalışmalar | Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak, uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Uygulama |
14 | Literatür araştırması ve proje uygulama çalışmaları | Projenin uygulanması | Grup Çalışmaları, Uygulama |
15 | Literatür araştırması ve proje raporu hazırlama | Proje nihai raporu ve sunum | Proje sunumları, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Newton, P. 2015. Principles of Project Management. http://www.free-management-ebooks.com/dldebk-pdf/fme-project-principles.pdf |
Portney, S.E. 2012. Proje Yönetimi For Dummies. Doğan Kitap. 340s. |
Ersoy, M.S. 2014. Proje Yönetimi. İmaj Yayıncılık. 280s. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
|
5 | |||||
2 |
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
|
2 | |||||
2 |
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
|
0 | |||||
3 |
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 131 |
Genel Toplam | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |