TR EN

MARKETİNG OF HEALTH SERVİCES PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SIP205 MARKETİNG OF HEALTH SERVİCES 3 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. EBRU CENGİZ
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. PINAR GENÇ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı öğrencileri; sağlık kurumlarında pazarlama aktivitelerinin sağladığı avantajlar; sağlık kurumlarında klasik pazarlama karması elemanlarının formüle edilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve kontrol edilmesi; sağlık hizmeti alıcılarının satın alma davranışlarının ve karar verme süreçleri; bu tüketicilerin memnuniyetini etkileyen faktörler, sağlık hizmetleri için kurumsal imaj geliştirmeye yönelik pazarlama iletimi stratejilerinin geliştirilmesine yönelik temel prensipler hakkında analiz edilir.
Contents of the Course Unit: Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çeşitleri, pazarlama fonksiyonlarının sınıflandırılması, hizmet pazarlaması, hizmetlerin özellikleri ve sağlık hizmetleri pazarlamasının tarihsel gelişimi, Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın önem kazanmasına neden olan faktörler, sağlık hizmetleri pazarlamasında ürün ve ürün (hizmet) politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyat ve fiyat politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında dağıtım politikaları kazanımları tanımlanır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Karmaşık pazarlama çevresinin sağlık kurumlarında pazarlama yönetimi alanındaki etkilerini analitik olarak kavrar.
Sağlık tüketicilerinin karar verme sürecini kavrama ve sağlık tüketicilerinin etkili şekilde bölümlendirir.
Sağlık kurumları için amaca yönelik ve etkili pazarlama karması stratejileri formüle eder, uygular, değerlendirir ve kontrol eder.
Sağlık kurumları için pazarlama iletişimi stratejileri doğrultusunda marka yönetimi alanında karar verme yeteneği ve pazarlama iletişimi etmeni olarak marka kavramı hakkında bilgi ve yetenek sahibi olur.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Taraması Ders içeriği ve konularının tanıtılması - Sağlık Hizmetleri Pazarlamasına Giriş Anlatım - Soru - Cevap
2 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurları Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
3 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık hizmetlerinde pazarlama aktivitelerini etkileyen çevresel unsurlar Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
4 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık tüketicileri pazarı ve satın alma davranışının analiz edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
5 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık hizmeti alıcılarının bölümlendirilmesi ve hedef pazar seçimi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
6 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık hizmetlerinin konumlandırılması ve farklılaştırılması Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
7 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Karması Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma - Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık hizmeti özellikleri ve hizmet kalitesi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
10 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık hizmeti fiyatlandırma stratejileri Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
11 Araştırma - Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık kurumlarında reklam, satışta özendirme, halkla ilişkiler, ve doğrudan pazarlama uygulamalarının yönetilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
12 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık kurumlarında dağıtım kanallarının tasarlanması ve yönetilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
13 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmini Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
14 Yazılı - Görsel Kaynaklar Pazarlama iletişimi yönetimi sağlık kurumlarında imaj yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
15 Yazılı - Görsel Kaynaklar Değerlendirme Anlatım - Soru - Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Philip Kotler and Roberta N. Clarke, Marketing for Health Care Organizations, Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey
Tengilimoğlu D, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2014
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Gümüş S, Sağlık Hizmetlerinin Pazarlaması ve Reklamın Etkileri, 2013

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Health and medical services related to the level of adequate information matters.
5
2
Health Accounting and health cost management application.
0
3
Health legislation, medical terminology, health institutions, health management, resource planning, health services, marketing, medical terminology and health legislation has the hardware.
0
4
Hospital automation methods are used.
0
5
Health sector related keeps up-to-date information.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The health sector has knowledge about the problems encountered.
5
2
The health industry solutions to problems encountered.
5
3
Knows the health rules and health is prepared according to the rules.
5
4
Hospital management-related decision-making.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The health accounting and cost accounts does.
0
2
Health care duties and liability.
4
3
The hospital uses the automation methods.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Solutions for the problems of health systems issues-knows.
4
2
Health institutions, admission, date, teller, human resources, quality unit, advisory activities.
4
3
Health service offering, producing enterprises.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Teamwork works with volumes effectively.
5
2
Responsibility of the successful and quick format is loaded.
4
3
Knowing the risks of the health field and the field's independent decisions
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Health institutions is bound to know the official institutions.
5
2
Follow current events related to health institutions.
5
3
Health institutions management related training programs, health care institutions are required regarding the information sources.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Provides communication between patient and physician.
5
2
Patient confidentiality is perfect for you.
5
3
Communicates with the patient and the patient's relatives.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The health sector has knowledge of the terminology.
4
2
Health management, health management should have competent information.
5
3
Knowing that good health sector strategic decisions.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 3 30
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 102
Total Workload of the Course Unit 102
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0