Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SMP102 | PHARMACOLOGY | 2 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Temel farmakolojik kavramlar, ilaç hazırlama, uygulama ve ilaç etkileşimleri, ilaçların etki mekanizması, analjezik ajanlar, antimikrobik ajanlar, antidiyabetikler, kemoterapi ve immunsüpresyon ajanları ile ilgili bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Farmakolojiye giriş, farmasötik şekiller ve uygulama yolları farmakokinetik, farmakodinamik, solunum sistemi ilaçları, konjesif kalp yetmezliği ve aritmi tedavisinde kullanılan ilaçlar, angina pektoris tedavisinde kullanılan ilaçlar ve periferik vazodilatörler, antihipertansif, antihiperlipidemik ve hematopoietik sisteme etkili ilaçlar, santral sinir sistemi ilaçları, otonom sinir sistemi ilaçları, sindirim sistemi ilaçları, üriner sistem ilaçları, antibiyotik ve analjezikler, endokrin sistem ilaçları konularını içermektedir. konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İlaçların etki mekanizmasını, vücuda olan etkilerini ve yan etkilerini açıklar. |
İlaçların birbirleriyle etkileşimlerini açıklar. |
İlaç çeşitlerini ve hastaya uygulama yollarını açıklar. |
İlaç dozunu hesaplar. |
Sistemler üzerine etkili olan ilaçları farklı gruplar içinde inceler. |
Dolaşım sistemi üzerinde etkili olan temel ilaç gruplarını açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Farmakolojiye Giriş | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
2 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Farmasötik Şekiller ve Uygulama Yolları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
3 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Farmakokinetik, Farmakodinamik | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
4 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Solunum Sistemi İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
5 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Konjesif Kalp Yetmezliği ve Aritmi Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
6 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Angino Pektoris Tedavisinde Kullanılan İlaçlar ve Periferik Vazodilatörler | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
7 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Antihipertansif, Antihiperlipidemik ve Hematopoietik Sisteme Etkili İlaçlar | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Santral Sinir Sistemi İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
10 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Otonom Sinir Sistemi İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
11 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Sindirim Sistemi İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
12 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Üriner Sistem İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
13 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Antibiyotik ve Analjezikler | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
14 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Endokrin Sistem İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
15 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Genel Tekrar | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Dural, E. (2010). Hemşireler için Farmakoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi. |
Dökmeci, İ. (2010). Sağlık Yüksek Okulları İçin Farmakoloji Kısaltılmış Temel Bilgiler: İstanbul Tıp Kitapevi |
Erdoğan, M. (1996). Farmakoloji. Ankara: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Bertram, G., Katzung, S., Masters, B., Antony, J. T. (2010). Basic and Clinical Pharmacology, 11 th edition, Mc Graw Hill, LANGE, Boston. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
2 | |||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
2 | |||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
2 | |||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
3 | |||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
3 | |||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
4 | |||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 98 |
Total Workload of the Course Unit | 98 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |