Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ANP102 | ANESTHETIC PRACTICES 2 | 2 | 7 | 5 | 10 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencinin EKG ritimlerini okuyabilmesi,önemli ritim bozukluklarını tanıyabilmesi ve ilaçları hazırlayabilmesi, nazogastrik sonda hazırlığı yapabilmesi,aspirasyon uygulamasını yapabilmesi,uygulamalar sırasında oluşabilecek komplikasyonlar için önlem hazırlığı yapabilmesi , kardiopulmoner resüsitasyon uygulaması yapabilmesi, anestezi uygulamalarına yardımcı olabilmesi amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Kardiopulmoner resüsitasyon uygulamak, EKG ritimlerini okuma ve ritim bozukluklarını önceden tanıyabilmek, Uygulama sırasında ve sonrasında oluşabilecek komplikasyonlara hazırlıklı olabilmek,Resüsitasyon algoritmasını bilmek ve ekip çalışmasına katılabilmek,Santral blok uygulamalarına yardımcı olma, Periferik blok uygulamalarında yardımcı olma, Monitörize hasta takibi yapmak, Tıbbi görüntülemelerde anestezi uygulamasına yardımcı olmak, Girişimsel işlemlerde anestezi uygulamasına yardımcı olmak, Ağrı ünitelerinde uygulamalara yardımcı olmaktır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Monitörize hasta takibi yapar ve ekg ritimlerini okur. |
Kardiopulmoner resüsitasyon uygular. |
Epidural ve spinal blok uygulamalarına yardımcı olur. |
Periferik blok uygulamalarında yardımcı olur. |
Ameliyathane dışı uygulamasına yardımcı olur. |
İnvaziv işlemlerde anestezi uygulamasına yardımcı olur. |
Ağrı ünitelerinde uygulamalara yardımcı olur. |
Aspirasyon ugulamasını olur. |
AnEstestezi uzmanı kontrolünde hastanın uyutulması,uyandırılması ve transferini sağlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | MONİTÖRİZE HASTA TAKİBİ | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulamaları, beyin fırtınası, demonstrasyon |
2 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ARTERİYAL KAN BASINCI TAKİBİ (TANSİYON VE NABIZ) | Anlatım, soru- cevap, tartışma,borAnlatım,soru-cevap laboratuvar uygulamaları, beyin fırtınası, demonstrasyon |
3 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | EKG RİTİM DEĞERLENDİRME | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama beyin fırtınası, ,demonstrasyon |
4 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | EKG RİTİM BOZUKLUKLARINDA ALINACAK ÖNLEMLER | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
5 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | CPR (KARDİYO PULMONER RESÜSİTASYON) | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
6 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | YETİŞKİN, ÇOCUK, BEBEK, İLERİ YAŞAM DESTEĞİ VE SONRASI BAKIM | Anlatım, soru- cevap, tartışma, laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
7 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ASPİRASYON UYGULAMA VE KOMPLİKASYONLAR | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | NAZOGASTRİK SONDA UYGULAMA VE KOMPLİKASYONLAR | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
10 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | EPİDURAL, SPİNAL,KAUDAL BLOK UYGULAMA HAZIRLIĞI | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama , beyin fırtınası, demonstrasyon |
11 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | AMELİYATHANE DIŞI ANESTEZİLERDE UYGULAMA VE KOMPLİKAYONLAR | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
12 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ENDOSKOPİK,RADYOLOJİK,RADYOTERAPİ GİRİŞİMLERDE ANESTEZİ UYGULAMASI | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
13 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REJYONEL İ.V VE PERİFERİK BLOKLARDA ANESTEZİ UYGULAMA | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
14 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | SEDO ANALJEZİ VE AĞRI ÜNİTELERİNDE HAZIRLIK | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
15 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | STAJ ÖNCESİ ELEKTİF AMELİYATLARDA KULLANILAN İLAÇLAR VE GAZLAR | Anlatım, soru- cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması, beyin fırtınası, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ahmet Emre AZAKLI (2020). Anestezi Eğitiminin Anahtarı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri |
GÜNCEL KİTAPLAR, HAZIRLANAN PROJE VE TEZLER,İNTERNET,ANESTEZİ TEKNİKER KİTAPLARI,MİLLER ANESTEZİ VE OKUL LABORATUVARI |
Ronald D. Miller. (2011). Basics of Anesthesia |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
3 | |||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
3 | |||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
4 | |||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
0 | |||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
4 | |||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
0 | |||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 7 | 98 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 4 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 256 |
Total Workload of the Course Unit | 256 | ||
Workload (h) / 25.5 | 10 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 10,0 |