Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANP102 | ANESTEZİ UYGULAMALARI II | 2 | 7 | 5 | 10 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencinin EKG ritimlerini okuyabilmesi,önemli ritim bozukluklarını tanıyabilmesi ve ilaçları hazırlayabilmesi, nazogastrik sonda hazırlığı yapabilmesi,aspirasyon uygulamasını yapabilmesi,uygulamalar sırasında oluşabilecek komplikasyonlar için önlem hazırlığı yapabilmesi , kardiopulmoner resüsitasyon uygulaması yapabilmesi, anestezi uygulamalarına yardımcı olabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kardiopulmoner resüsitasyon uygulamak, EKG ritimlerini okuma ve ritim bozukluklarını önceden tanıyabilmek, Uygulama sırasında ve sonrasında oluşabilecek komplikasyonlara hazırlıklı olabilmek,Resüsitasyon algoritmasını bilmek ve ekip çalışmasına katılabilmek,Santral blok uygulamalarına yardımcı olma, Periferik blok uygulamalarında yardımcı olma, Monitörize hasta takibi yapmak, Tıbbi görüntülemelerde anestezi uygulamasına yardımcı olmak, Girişimsel işlemlerde anestezi uygulamasına yardımcı olmak, Ağrı ünitelerinde uygulamalara yardımcı olmaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Monitörize hasta takibi yapar ve ekg ritimlerini okur. |
Kardiopulmoner resüsitasyon uygular. |
Epidural ve spinal blok uygulamalarına yardımcı olur. |
Periferik blok uygulamalarında yardımcı olur. |
Ameliyathane dışı uygulamasına yardımcı olur. |
İnvaziv işlemlerde anestezi uygulamasına yardımcı olur. |
Ağrı ünitelerinde uygulamalara yardımcı olur. |
Aspirasyon ugulamasını olur. |
AnEstestezi uzmanı kontrolünde hastanın uyutulması,uyandırılması ve transferini sağlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | MONİTÖRİZE HASTA TAKİBİ | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulamaları, beyin fırtınası, demonstrasyon |
2 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ARTERİYAL KAN BASINCI TAKİBİ (TANSİYON VE NABIZ) | Anlatım, soru- cevap, tartışma,borAnlatım,soru-cevap laboratuvar uygulamaları, beyin fırtınası, demonstrasyon |
3 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | EKG RİTİM DEĞERLENDİRME | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama beyin fırtınası, ,demonstrasyon |
4 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | EKG RİTİM BOZUKLUKLARINDA ALINACAK ÖNLEMLER | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
5 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | CPR (KARDİYO PULMONER RESÜSİTASYON) | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
6 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | YETİŞKİN, ÇOCUK, BEBEK, İLERİ YAŞAM DESTEĞİ VE SONRASI BAKIM | Anlatım, soru- cevap, tartışma, laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
7 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ASPİRASYON UYGULAMA VE KOMPLİKASYONLAR | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | NAZOGASTRİK SONDA UYGULAMA VE KOMPLİKASYONLAR | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
10 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | EPİDURAL, SPİNAL,KAUDAL BLOK UYGULAMA HAZIRLIĞI | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama , beyin fırtınası, demonstrasyon |
11 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | AMELİYATHANE DIŞI ANESTEZİLERDE UYGULAMA VE KOMPLİKAYONLAR | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
12 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ENDOSKOPİK,RADYOLOJİK,RADYOTERAPİ GİRİŞİMLERDE ANESTEZİ UYGULAMASI | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
13 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REJYONEL İ.V VE PERİFERİK BLOKLARDA ANESTEZİ UYGULAMA | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
14 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | SEDO ANALJEZİ VE AĞRI ÜNİTELERİNDE HAZIRLIK | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
15 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | STAJ ÖNCESİ ELEKTİF AMELİYATLARDA KULLANILAN İLAÇLAR VE GAZLAR | Anlatım, soru- cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması, beyin fırtınası, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ahmet Emre AZAKLI (2020). Anestezi Eğitiminin Anahtarı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri |
GÜNCEL KİTAPLAR, HAZIRLANAN PROJE VE TEZLER,İNTERNET,ANESTEZİ TEKNİKER KİTAPLARI,MİLLER ANESTEZİ VE OKUL LABORATUVARI |
Ronald D. Miller. (2011). Basics of Anesthesia |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preoperatif, peroperatif ve postoperatif ihtiyaçlar doğrultusunda hastaları hazırlayabilir, gerekli anestezi ve reanimasyon uygulamalarını yapabilir.
|
3 | |||||
2 |
Anestezi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Anestezi cihazı ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını yapıp hastanın havayolu kontrolünü sağlayabilir.
|
3 | |||||
2 |
İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir
|
4 | |||||
2 |
Acil durumlarda sakin, hızlı, seri ve doğru karar verebilir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pratikte yeterli beceriye sahip olup, sakin ve soğukkanlıdır.
|
0 | |||||
2 |
Anestezi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Anestezi ile ilgili temel ve uygulamalı sağlık bilgisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Anestezi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
|
0 | |||||
3 |
Etik standartları konusunda bilgi sahibidir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleriyle etik kurallara uygun, bilgi verici ve etkili bir biçimde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurum ve kuruluşlarının Anesteziyoloji ve Reanimasyon üniteleri ile Ağrı odalarında hastaların ameliyat öncesi hazırlanmasında, anestezi ve reanimasyon uygulanmasında, Reanimasyon Kliniğinde hasta tedavisinde çalışabilecek düzeye sahip olur
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 7 | 98 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 4 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 256 |
Genel Toplam | 256 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 10,0 |