Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
DHF334 | ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ I | 6 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, öğrencilere, çocuk diş hekimliği ile ilgili temel bilgileri öğreterek, öğrencilerin çocuk hastalarda karşılaşılan dental hastalıklar ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği, süt dişlerinin özellikleri, çocuk diş hekimliğinde kullanılan dental materyaller, süt dişlerinde restoratif ve endodontik tedaviler konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çocuk diş hekimliği ile ilişkili kavramları açıklar. |
Çocuk diş hekimliği uygulamalarını analiz eder. |
Diş gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Diş çürüğünü ve özelliklerini tanımlar. |
Çocuklarda restoratif ve endodontik tedaviler tanımlar, çocuk hastada hangi tedaviyi uygulayacağını seçer. |
Çocuk diş hekimliğinde kullanılan materyalleri isimlendirir. Malzemeleri kullanım alanına göre sınıflandırır. |
Hastaların fiziksel muayenesi, tıbbi durumların semptom ve işaretlerinin tanımlanıp değerlendirilmesi, uygun teşhis ve laboratuvar çalışmalarının seçilip analiz edilmesi, koruyucu hekimlik yöntemleri ve ilgili tedavi yöntemleri gibi klinik konularda bilgi sahibidir, etik yaklaşım sergiler. |
Diş çürüğü teşhisini ve ayrımını yapar. |
Diş gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Süt dişlerinde kavite prensiplerini tanımlar. |
Süt ve sürekli dişlerin özelliklerini tanımlar. |
Çocuk hasta davranışlarını ve muayenesini öğrenir |
Süt dişi pulpa hastalıkları ve tedavi uygulamalarını bilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Litaratür okuma | Çocuk diş hekimliğinin tanımı ve ders içeriği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Litaratür okuma | Diş gelişimi ve sürme teorileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Litaratür okuma | Süt ve sürekli dişlerinin özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Litaratür okuma | Anamnez ve muayene | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Litaratür okuma | Diş çürüğü/çürük riski/ Çürük tespit yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Litaratür okuma | Erken çocukluk çağı çürükleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Litaratür okuma | Çocuk hastada davranış yönlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Litaratür okuma | Çocuk diş hekimliğinde kullanılan materyaller ve malzemeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Litaratür okuma | Sistemik ve lokal fluor uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Litaratür okuma | Fissür örtücüler ve koruyucu rezin restorasyonlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Litaratür okuma | Süt dişlerinde restoratif tedaviler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Litaratür okuma | Süt dişlerinde endodontik tedaviler I | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Litaratür okuma | Süt dişlerinde endodontik tedaviler II | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Litaratür okuma | Genel ders tekrarı vaka tartışması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
McDonald, R.E. Avery, D.R. Dean, J.A. (2004). Dentistry for the Child and Adolescent. Eighth Edition, Mosby Co. |
Pinkham, J. R. Casamassimo, P. S. McTique, D. J. Fields, H. W. Nowak, A. J. (2009). Çocuk Diş Hekimliği. Ankara: Atlas Kitapçılık |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
5 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
5 | |||||
10 |
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
4 | |||||
8 |
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
2 | |||||
8 |
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
5 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
3 | |||||
11 |
|
3 | |||||
12 |
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 15 | 2 | 30 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 66 | 0 | 101 |
Total Workload of the Course Unit | 101 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |