Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ODY502 | CLINICAL PRACTICE II | 3 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NEBİ MUSTAFA GÜMÜŞ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Odyolojide ayırıcı tanı testlerinin teori ve uygulamasına ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Saf ses işitme test yöntemleri, konuşma test yöntemleri, klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama, timpanometre kullanımı ve yorumlama. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Hastalığa uygun test yöntemlerini uygular. |
İşitme test yöntemlerini açıklar. |
Elektrofizyolojik test yöntemlerinin kullanım amaçlarını açıklar. |
Elektrofizyolojik testlerin sonuçlarını açıklar. |
Hastalığa uygun testlerin sonuçlarını açıklar. |
Ayırıcı tanı testlerini uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Temel işitme testleri ve laboratuvarın kullanılması, gösterilmesi | Anlatım |
2 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | İşitme test aletlerinin tanıtılması, sistemin gösterilmesi | Anlatım |
3 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Odyometrenin tanıtılması | Anlatım |
4 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Saf ses işitme test yöntemleri | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Konuşma test yöntemleri | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
6 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Timpanometre kullanımı ve yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | ABR kullanımı ve yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | VNG kullanımı ve yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Martin F. and Clark J.G. (2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon |
Hall JW, Mueller HG, (1997) Audiologist's desk reference, San Diego,Singular Pub |
Møller, A.R.,(2000) Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Academic Pres, San Diego |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins |
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme |
Hosford-Dunn H, Roeser RJ, Valente M. (2000) Audiology practice management, Thieme |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains current evidence-based information at the postgraduate level in the field of audiology.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the interdisciplinary relations of audiology science.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces solutions by using scientific knowledge in the field of audiology.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the scientific knowledge in the field of audiology, applies the solutions to the problems.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plays an active role in the solution of the problems encountered in audiology.
|
5 | |||||
2 |
Plans, conducts and concludes a scientific study on audiology.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can update their knowledge and skills in the field of audiology for life.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the technological equipment required by the science of audiology at an advanced level.
|
5 | |||||
2 |
Presents a scientific study verbally or in writing.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contributes to the studies that will guide national and international health policies by observing the hearing and public hearing and adhering to ethical principles.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 150 |
Total Workload of the Course Unit | 150 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |