| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ODY502 | KLİNİK UYGULAMA II | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT TAŞKIN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Odyolojide ayırıcı tanı testlerinin teori ve uygulamasına ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Saf ses işitme test yöntemleri, konuşma test yöntemleri, klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama, timpanometre kullanımı ve yorumlama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Hastalığa uygun test yöntemlerini uygular. |
| İşitme test yöntemlerini açıklar. |
| Elektrofizyolojik test yöntemlerinin kullanım amaçlarını açıklar. |
| Elektrofizyolojik testlerin sonuçlarını açıklar. |
| Hastalığa uygun testlerin sonuçlarını açıklar. |
| Ayırıcı tanı testlerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Temel işitme testleri ve laboratuvarın kullanılması, gösterilmesi | Anlatım |
| 2 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | İşitme test aletlerinin tanıtılması, sistemin gösterilmesi | Anlatım |
| 3 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Odyometrenin tanıtılması | Anlatım |
| 4 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Saf ses işitme test yöntemleri | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 5 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Konuşma test yöntemleri | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
| 6 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 7 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 8 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 9 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Timpanometre kullanımı ve yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 12 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | ABR kullanımı ve yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 13 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | VNG kullanımı ve yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 14 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 15 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Martin F. and Clark J.G. (2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon |
| Hall JW, Mueller HG, (1997) Audiologist's desk reference, San Diego,Singular Pub |
| Møller, A.R.,(2000) Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Academic Pres, San Diego |
| Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins |
| Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme |
| Hosford-Dunn H, Roeser RJ, Valente M. (2000) Audiology practice management, Thieme |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji alanında lisans üstü düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji biliminin disiplinler arası ilişkilerini bilir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak çözüm üretir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak karşılaştığı sorunlara ürettiği çözümleri uygular.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde etkin rol oynar.
|
5 | |||||
| 2 |
Odyoloji ile ilgili bir bilimsel çalışmayı planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yaşam boyu güncelleyebilir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji biliminin gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanır.
|
5 | |||||
| 2 |
Bir bilimsel çalışmayı sözel ya da yazılı olarak sunar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Toplum ve birey işitme sağlığını gözeterek ve etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek çalışmalara katkı sağlar.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 6 | 84 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 4 | 56 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 29 | 0 | 150 |
| Genel Toplam | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |