Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY502 | KLİNİK UYGULAMA II | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NEBİ MUSTAFA GÜMÜŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Odyolojide ayırıcı tanı testlerinin teori ve uygulamasına ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Saf ses işitme test yöntemleri, konuşma test yöntemleri, klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama, timpanometre kullanımı ve yorumlama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hastalığa uygun test yöntemlerini uygular. |
İşitme test yöntemlerini açıklar. |
Elektrofizyolojik test yöntemlerinin kullanım amaçlarını açıklar. |
Elektrofizyolojik testlerin sonuçlarını açıklar. |
Hastalığa uygun testlerin sonuçlarını açıklar. |
Ayırıcı tanı testlerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Temel işitme testleri ve laboratuvarın kullanılması, gösterilmesi | Anlatım |
2 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | İşitme test aletlerinin tanıtılması, sistemin gösterilmesi | Anlatım |
3 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Odyometrenin tanıtılması | Anlatım |
4 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Saf ses işitme test yöntemleri | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Konuşma test yöntemleri | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
6 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Timpanometre kullanımı ve yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | ABR kullanımı ve yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | VNG kullanımı ve yorumlama | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma, Literatür tarama | Klinik uygulamalar | Anlatım, Gösterip yaptırma, Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Martin F. and Clark J.G. (2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon |
Hall JW, Mueller HG, (1997) Audiologist's desk reference, San Diego,Singular Pub |
Møller, A.R.,(2000) Hearing Its Physiology and Pathophysiology, Academic Pres, San Diego |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins |
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme |
Hosford-Dunn H, Roeser RJ, Valente M. (2000) Audiology practice management, Thieme |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji alanında lisans üstü düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji biliminin disiplinler arası ilişkilerini bilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak çözüm üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak karşılaştığı sorunlara ürettiği çözümleri uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde etkin rol oynar.
|
5 | |||||
2 |
Odyoloji ile ilgili bir bilimsel çalışmayı planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yaşam boyu güncelleyebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji biliminin gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Bir bilimsel çalışmayı sözel ya da yazılı olarak sunar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplum ve birey işitme sağlığını gözeterek ve etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek çalışmalara katkı sağlar.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |